Romunska znamka, ki si je z dostopno in skrbno pripravljeno ponudbo utrdila status evropskega, avtomobilskega velikana, je do sedaj prodala že več kot osem milijonov avtomobilov. Tokrat so v Slovenijo pripeljali tudi Bigsterja, avto, ki bo pošteno stresel trg športnih terencev, a šele leta 2025.
Do takrat pa ponudba Dacie ostaja bolj ali manj nespremenjena. Sandero in Duster sta že stara znanca trga in vseskozi v vrhu prodaje svojih segmentov. Pridružil se jima je tudi Jogger, ki cilja na družinsko uporabnost, Dacia pa je poskrbela tudi za električno mobilnost, saj ima v ponudbi model Spring, prvin Dacijin (mali) električni avto. Vsem pa je skupna ena stvar: dostopnost.
Glavnino prodanih Dacij ter praktično vse, prodane fizičnim kupcem, poganja bencin. Zanimivo je, da pri prodaji prednjačijo višji paketi opreme, ki pri vseh treh modelih, Sanderu, Joggerju in Dusterju, presegajo 50 odstotkov. Tako je kar 66 odstotkov vseh prodanih Sanderov opremljenih s paketom Stepway.
Ponudbo opreme so dopolnili tudi s paketom Extreme, ki bo na voljo pri vseh modelih, tudi električnem Springu. Prinaša dve novi barvi, »Oxide« zeleno in »Stonewash« modro, pri čemer je slednja na voljo le za malega »električarja«. Poleg tega pa tudi kozmetične dodatke v bronasti barvi, novo oblazinjenje »microcloud TEP«, ter gumijaste predpražnike.
Novost v ponudbi dodatne opreme je tudi kamping oprema za Joggerja, poimenovana »Innature«. Ta je sestavljena iz več elementov, najpomembnejša pa je zagotovo postelja, ki se namesti v prtljažnik avtomobila. Od tam se potem raztegne preko zloženih sedežev druge vrste in na ta način nastane ležišče dimenzij 190 x 130 centimetrov. Tu so še zatemnitveni senčniki za steklene površine, na voljo pa je tudi šotor, ki se pripne na odprta vrata Joggerjevega prtljažnika. Domiselna rešitev, ki je videti tudi zelo uporabna.
Za marsikoga pa bo uporabna še ena novost, ki je »zadela« Joggerja in s katero za začetek ciljajo bolj na pravne osebe. V najbolj prostorni Dacii je namreč sedaj na voljo hibridni pogon. Gre za znano tehnologijo, ki jo najdemo med drugim tudi v Renaultu Cliu, sestavlja pa jo 1,6-litrski bencinski motor in pa električni z 1,2-kWh baterijo. Skupna moč je tako 103 kilovate (140 KM), s tem pogonskim sklopom pa je Jogger postal tudi prvi Dacijin (neelektrični) model s samodejnim menjalnikom. S to kombinacijo ciljajo na bolj ekonomično in ekološko vožnjo.
Prvi vtis je zagotovo dober, saj pogonski sklop odlikuje dokaj hitra rekuperacija energije in posledično precej dobra električna avtonomija. To ne pomeni, da je lahko elektrika glavni vir energije, pač pa se slednja vklaplja občasno, ko način vožnje in napolnjenost baterije to dovoljujeta. V vseh drugih pogojih pa služi kot pomoč bencinskemu motorju, s čimer se zmanjša poraba in okrepijo zmogljivosti. Hibridni pogon je za zdaj na voljo le v Joggerju, medtem ko so vsi modeli poleg bencinskega in dizelskega na voljo tudi s kombiniranim motorjem na bencin in utekočinjen naftni plin (LPG).
Dacijina električna ponudba je omejena sicer zgolj na model Spring, ki pa je zdaj dobil nadgradnjo. Poleg paketa Extreme, je namreč na voljo z močnejšim, 65 »konjskim« motorjem in daljšim dometom.
Za konec pa beseda ali dve še o (trenutno) najbolj atraktivnem Dacijinem modelu. Duster se namreč počasi poslavlja, kar se aktualne generacije tiče, že v kratkem pa prihaja nova. Predstavljena bo 29. novembra, že zdaj pa je jasno, da se od Dusterja poslavlja dizelski motor, poleg standardne bencinske in plinske motorizacije pa bo tokrat na voljo tudi hibridna različica.
Bigster
Kljub temu da je bil predstavljen zgolj v prototipni različici, je Dacia Bigster požel največ zanimanja. Atraktivna oblika, ki poudarja njegovo terensko naravnanost, bo zagotovo prepričala marsikaterega skeptika, ko gre za Dacio. Oblikovalske poteze koncepta naj bi se v grobem ohranile tudi v serijski različici. Nekaj jih bo zagotovo odpadlo, nekaj spremenilo, a to, kar smo imeli priložnost videti, je precej blizu tistemu, kar lahko pričakujemo leta 2025.
Dacia bo z Bigsterjem ohranila svojo cenovno politiko dostopnosti, čeprav o konkretnih številkah (razumljivo) ni nikakršnega govora. Je pa bilo nekaj povedanega o motorizaciji, predvsem na račun tega, da bo Bigster zagotovo ostal brez dizelskega pogona, ki bo počasi, a zanesljivo začel zapuščati vse Dacijine modele.
Preberite še: To so novosti, ki se obetajo pri obveznih zavarovanjih
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor