Dacia je predstavila novega Dusterja, enega najbolje prodajanih športnih terencev v Evropi. Z novo generacijo prihajajo tudi hibridni motorji, a pomemben element, ki loči Dusterja od drugih, ostaja ...
Uradno bo novi Duster predstavljen 26. februarja prihodnje leto v okviru avtomobilskega salona v Ženevi, prvi primerki pa bodo kupce dosegli v drugi četrtini leta 2024. Po 2,2 milijona prodanih avtomobilih so se pri romunski znamki znašli pred zahtevno in pomembno nalogo, nadomestiti pravo, prodajno uspešnico, saj je Duster drugi najbolje prodajani model pri Dacii.
Avto je postavljen na poznano osnovo naveze Renault – Nissan, imenovano CMF-B. Ta tudi Dacii ni neznanka, saj jo uporabljata že modela Sandero in Jogger. S 4341 milimetri dolžine ohranja enake zunanje dimenzije kot predhodnik, a je prostora v kabini precej več. Tudi prtljažnik je zrasel za 6 odstotkov in sedaj meri 472 litrov (podatek velja za različico s sprednjim pogonom). Avto je tudi malenkost nižji, kar pripomore k boljšemu aerodinamičnemu izkoristku.
Zunanjost je prepoznavna in nikakor ne more skriti, za kateri model gre. In to kljub temu da so linije sedaj bolj ostre, tako spredaj kot zadaj pa je bil avto deležen precej drugačnih, oblikovalskih prijemov. Tako sta sprednja žarometa nekakšen podaljšek ozke maske, na kateri se bohoti nov (no, niti ne več tako zelo nov) Dacijin logotip. LED svetila v sprednjih žarometih tvorijo obliko črke Y, podobna tema pa se nadaljuje zadaj, kjer sta kvadratni zamenjali luči v obliki iste črke.
Notranjost je povsem spremenjena in prinaša precej nadgrajeno uporabniško izkušnjo. V osnovnem paketu opreme Essential je zelo osnoven tudi zaslon, ki meri po diagonali le 3,5 palca in združuje tudi podatke potovalnega računalnika. Z nivoji opreme rastejo tudi zasloni, oziroma le eden, saj je 10,1-palčni standarden v obeh višjih nivojih opreme, Expression in Extreme, medtem ko je v najvišjem paketu Journey nadgrajen tudi z vgrajeno navigacijo in prometnimi informacijami v živo. V nižjih paketih je namreč navigacija vezana na mobilni telefon, ki se lahko s sistemom povezuje preko Apple CarPlay ali Android Auto.
Novost v notranjosti je tudi Dacijin patentiran sistem YouClip, ki omogoča enostavno pritrjevanje in odstranjevanje dodatne opreme. V Dusterju je nameščenih sedem tovrstnih »sidrišč«, med drugim tudi desno od volanskega obroča za namestitev nosilca mobilnega telefona, med sprednjima sedežema na sovoznikovi strani za obešanje, recimo, torbice. Dve mesti najdemo v prtljažnem prostoru, za doplačilo pa si jih lahko omislimo tudi na hrbtišču sprednjih sedežev, za namestitev tabličnih računalnikov, na primer.
Motorna paleta v Evropi bo izključno bencinska, z dodatkom utekočinjenega naftnega plina (LPG) oziroma elektrike. Dizel bo sicer na voljo, vendar le za severno Afriko. Osnovni pogon predstavlja litrski bencinski trivaljnik z močjo 75 kilovatov (100 KM) in možnostjo LPG. Pri Dacii zatrjujejo, da je domet s kombinacijo bencina in plina (vsak od rezervoarjev meri 50 litrov) 1300 kilometrov.
Naslednja možnost je 1,2-litrski trivaljnik z 48-voltno blago hibridno tehnologijo in 97 kilovati moči (130 KM), vrh ponudbe pa predstavlja že znani Renaultov (in Joggerjev) hibridni pogon z imenom »e-tech hybrid«, ki združuje 1,6-litrski bencinski motor in električnega, s skupno močjo 104 kilovatov (140 KM). Kljub temu da večina proizvajalcev v tem razredu SUV počasi opušča možnost štirikolesnega pogona, mu pri Dacii tudi v novem Dusterju ostajajo zvesti, za začetek pa bo na voljo le s srednjo pogonsko opcijo.
Točnih cen ob predstavitvi še niso objavili, zatrjujejo pa, da bodo v podobnem obsegu kot pri predhodniku. Slovenske cene za Dacio Duster se trenutno sicer gibljejo med 18.590 in 24.490 evrov.
Preberite še: Koliko časa se lahko še peljete, ko se prižge lučka za rezervo? Odvisno, kaj vozite ...
BONUS VIDEO: Prisluhnite najbolj zanimivim izkušnjam dveh izvrstnih slovenskih dirkačev!