Dakar bo težak, a za Stanovnika lažji!

4. 1. 2013 | Peter Kavčič
Deli

Tradicionalno januarsko dirkaško prireditev tokrat spremlja kar nekaj neznank. Nova trasa, morda celo najzahtevnejša do zdaj, novi tekmeci in nastop Mirana Stanovnika.

Naš puščavski lisjak je borec, ki ne odneha zlahka, a ko mu bo uspelo zapeljati na startni oder v Limi, si bo oddahnil. Najtežji del relija bo namreč za njim.

Miranov pogled je z negotovostjo do zadnjega trenutka uprt v 5. januar 2013. Finančna situacija v državi namreč pobira svoj davek in ni prizanesla tudi športniku takega kalibra. A kot vemo, upanje umre zadnje in tako tudi Miran verjame, da se bo v zadnjih tednih starega leta vse izteklo tako, da bo zbiranje sponzorjev za njegov 16. dakarski reli le še grenak spomin: »Z organizatorjem sem dogovorjen, da če mi ne uspe zbrati dovolj sredstev do tehničnega in administrativnega pregleda, moj motocikel preprosto naložijo nazaj na tovorno ladjo. Sam sicer dvomim, da bo tako, in verjamem, da mi bo uspelo. A glede na to, da želim kar najbolj odgovorno ravnati v tej situaciji do sebe in svojih bližjih, moram v to enačbo vnesti tudi to možnost, čeprav je v resnici zelo majhna. Odločil sem se, da bom storil vse, da bo moj Dakar 2013 tudi dobrodelen. Za vsako etapo, ki jo bom končal, bodo moji sponzorji podelili finančna sredstva v dobrodelne namene. Na koncu se mora iz vse te kolobocije in drame izluščiti nekaj pozitivnega!«

Naj se sliši še tako čudno, a prav je, da za Mirana držimo pesti še pred dirko. Njegova dirka se je začela že pred meseci in zdajle, ko to berete, finišira v zadnjih etapah pripravljalnega obdobja. Dajmo, Miran!

S startom v Peruju 5. januarja in ciljem v Čilu 19. januarja bo smer dirkanja ponovno sever-jug, torej tako kot v časih, ko so dirkali še v Afriki. Tekmovalci bodo morali prevoziti 14. etap in 8.000 kilometrov. Najdaljša etapa bo takoj po enodnevnem premoru, in sicer kar 852 kilometrov.

Ko se dotaknemo favoritov za končno zmago, pa je kandidatov po eni strani malo, po drugi pa toliko kot še nikoli. Vsakemu poznavalcu je namreč jasno, da bo na štirih kolesih težko premagati Stephana Peterhansla v zelenem Miniju, na dveh kolesih pa prav tako njegovega rojaka Cyrila Despresa na KTM-u. Španec Marc Coma je seveda tudi drugi najverjetnejši zmagovalec, a poškodba na zadnjem reliju v Maroku mu je nekoliko prekrižala načrte.

Potem pa se odpre seznam imen, ki je dolg skoraj kot Božičkov seznam pridnih otrok. Honda je vstopila na dirko s povsem tovarniško HRC-ekipo, njihov prvi mož pa je tretji z lanske dirke, Portugalec Helder Rodrigues. Husqvarna je ob podpori BMW-ja sestavila odličen dirkalnik, ki se je letos že proslavil z zmagami na manjših relijih. Juan Bareda je bil lani edini, ki se je vmešal v boj med Despresom in Como, in letos ima apetite po končni zmagi. Potem je tu še Yamaha z Davidom Fretignejem na čelu.

Pri avtomobilistih ni dosti drugače. Že samo znotraj Minijeve ekipe sta najmanj dva kandidata, Roma in Holowczyc. Zanimiv bo nastop Toyote, ki s Hiluxom V8 lahko napade sam vrh. Tudi njen prvi voznik Giniel de Villiers je že zmagal na Dakarju, lani pa s povsem novim Hiluxom že stopil na zmagovalni oder.

Potem so tu še buggyji oziroma pravilneje ameriški 'trophy pickupi' z Robyjem Gordonom in njegovim letečim Hummerjem na čelu te četice. Za avtomobil z zadnjim pogonom, obilnim vzmetenjem in veliko 'konji' se je odločil tudi Naser Al Atijah, ki je k projektu pritegnil kolega Carlosa Sainza. Kakšna ekipa! Dva zmagovalca Dakarja, ki se zagotovo nista prišla sončit na dirko, vprašanje je le, ali so v kratkem času lahko dovolj dobro sestavili avtomobil in ekipo.

Med tovornjaki bo tudi veliko neznanega pred startom. Zmagovalec Gerard De Rooy je Dafa zamenjal za Iveca, Kamazov podmladek pod mentorstvom Čaguina pa je vedno bolj izkušen. Vsekakor pa lahko preseneti češki mojster Aleš Loprais s povsem novo, majhno, a nabrito Tatro. In ko smo že pri majhnih: najmanjši avtomobil na dirki bo Smart! Da, prav ste prebrali. Gre sicer za preoblečen Polarisov mini buggy z 900-kubičnim motorjem in zmogljivim vzmetenjem.

Kako se bo odrezalo 459 tekmovalcev iz rekordnih 53 držav, bomo seveda videli 19. januarja 2013.

In za konec še vabilo na naše spletne strani www.avto-magazin in www.moto-magazin.si, kjer si boste lahko ogledali dnevne rezultate, komentarje in videovsebine z že 34. Relija Dakar.

Peter Kavčič

Foto: Ekipe

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj