Obeta se plačilo odškodnin po zgledu ZDA.
V minulih dneh se je v avtomobilskem svetu znova pričelo nekoliko bolj govoriti o že skoraj pozabljeni temi, tako imenovani aferi Dieselgate. Britanske oblasti so namreč Volkswagnu naložile plačilo odškodnine skupno kar 91.000 kupcem njihovih vozil. Hkrati bo moral na drugi strani Atlantika 300 milijonov dolarjev kazni na ta račun plačati tudi Stellantis oziroma znamki Jeep in RAM, ki sta tam prodajali goljufive dizle.
Vprašanje odškodnin za prevarane kupce pa se je sedaj pojavilo tudi v Evropskem parlamentu, kjer so včeraj sprejemali strategijo na področju razvoja tehnologije in omrežja polnilnic alternativnih goriv.
Preberite: Po Volkswagnu še Fiat-Chrysler ob več 100 milijonov dolarjev zaradi goljufij
Na Sodišče Evropske Unije je namreč prišel primer nemškega kupca vozila Mercedes-Benz C 220 CDI, opremljenega s sporno programsko opremo, zaradi katere je v praksi v zrak spuščal precej več izpušnih plinov, kot pa na testih.
V zvezi s to zadevo je nemško sodišče v mestu Regensburg odločilo, da gre za uporabo nedovoljenih naprav, sedaj pa je primer po zaslugi pravnika po imenu Claus Goldenstein prišel tudi do evropskega sodišča.
Prvi odzivi sodišča kažejo na to, da so tam naklonjeni ideji, da bi po zgledu ZDA tudi v Evropi proizvajalci morali svojim strankam nameniti odškodnine za prevaro. Njihovo višino naj bi nato določale članice same.
Če bo sodišče tudi v praksi realiziralo idejo o plačilu odškodnin, bi to lahko pomenilo velik udarec za podjetja. Zgolj Goldenstein namreč zastopa kar 42.500 strank, ki naj bi v Nemčiji kupile sporne avtomobile, seveda pa jih je drugod, tudi pri nas, še precej več.
Mercedes-Benz je v zvezi z zadevo dejal, da bodo počakali na odločitev sodišča, da pa zaenkrat podano mnenje ni obvezujoče za nikogar.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del