Dirkalni bolid na gorivne celice

Gorivne celice se vse bolj uveljavljajo v osebnih avtomobilih, a to ni vse. Podjetje GreenGT je namreč konec junija predstavilo pravi dirkalni bolid na vodikove celice.

Dirkalni bolid na gorivne celice (foto: GreenGT) GreenGT
31. 7. 2015

V času dirke prvenstva WTCC na pariškem dirkališču Paul Ricard sta namreč dirkača Olivier in Aurélien Panis predstavila dirkalnik GreenGT H2 in ga tudi popeljala po stezi. Kratica H2 v imenu seveda namiguje na vodik kot gorivo za napajanje gorivnih celic, ki proizvajajo elektriko za pogon elektromotorjev.

Podjetje GreenGT je nastalo aprila 2008 pod vodstvom Jeana-Francoisa Weberja, ki je vrsto let sodeloval na dirki 24 ur Le Mansa in od leta 2005 razvijal električne pogone za dirkalnike. Leta 2009 so izdelali prvi prototipni električni dirkalnik z litij-ionskimi baterijami GreenGT 200kW, leta 2011 pa GreenGT 300kW. Pri obeh je bilo jasno, da bi jima koristil predvsem večji doseg. Ta je prišel v obliki 100-kilovatnih gorivnih celic, ki so na preskusih pokazale svoje prednosti, a so bile prevelike.

Podjetje je na osnovi takšnih izkušenj začelo razvijati bolj kompaktne gorivne celice z močjo 340 kW, okoli katerih so razvili tudi povsem novi avtomobil GreenGT H2. Zanj so razvili tudi lahki pogonski sklop, ki ga tvorita dva elektromotorja s skupno močjo 400 kW in navorom 4000 Nm, in nadzorno elektroniko, ki omogoča delovanje brez vmesne baterije. V dveh 160-litrskih posodah iz ogljikovih vlaken in aluminija je pod tlakom 350 barov shranjenih 8 kilogramov vodika (ekvivalentno 50 litrom bencina), ki zadostuje za okrog 40 minut vožnje. 1,240 tone težak bolid doseže največjo hitrost 300 km/h.

Pri podjetju GreenGT sicer poudarjajo, da smisel njihovega pogona ni le dirkanje, ampak je povsem uporaben tudi pri vsakdanjih vozilih. V svoji kratki zgodovini so se sicer že dokazali tudi v bolj vsakdanjih vodah, saj so denimo razvili pogonski sklop za Citroënov študijski model Survolt, sodelovali pri razvoju majhnega električnega mestnega avtomobila Belenos in za operaterja parkov vetrnih turbin Windreich elektrificirali Jaguar E-Type.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri