Novi Porsche 911 (992) GT3 si 4-litrski atmosferski šestvaljni motor bokser zasnove resda deli s predhodnikom, a precej več skupnega ima z dirkaškim modelom GT3 Cup.
GT3 je verjetno najboljši možen dokaz, kakšni mojstri ustvarjanja zgodovine so pri Porscheju. Po 22 letih in šestih generacijah danes GT3 ne potrebuje nikakršne predstavitve. Postal je sinonim za najboljše, kar zmorejo in še smejo ponuditi cestni Porscheji. Ni namreč dirkalnik, je pa najbolj vznemirljiva različica cestnega 911.
Sodelovanje Porschejevih strokovnjakov s kolegi iz Porsche Motorsport je tako homogeno, da je novi 911 (992) GT3 pravzaprav kompromis, ki to ni. Je lahko namreč uglajen sopotnik čez teden in najboljši partner v "zločinu" čez vikend.
Dieta mora biti
In dejstvo, da je 4-litrski šestvaljni atmosferski motor bokserske zasnove tak kot v predhodniku, pravzaprav še najmanj pove o povsem novi, sedmi generaciji GT3. Prirast moči je minimalen, 375 kilovatov (510 konjev) ponuja zdaj in 470 Nm navora, a vse drugo je bolj impresivno kot te številke.
Ker enak motor v športnem oddelku Porscheje Motorsport vgrajujejo v dirkaški GT3 Cup, si oba motorja delita proizvodno linijo. Podobno velja tudi za karoserijo, ki ima zdaj - kakopak z namenom ohranjanja oziroma celo zniževanja teže - kar nekaj elementov iz ogljikovih vlaken.
Podvozje, kot ga še ni bilo
Brez dvoma največji napredek so inženirji naredili na podvozju, saj je novi GT3 prvi cestni Porsche, pri katerem so namesto klasičnega MacPhersonovega vpetja koles uporabili dvojna trikotna vodila, kar zagotavlja precej boljši nadzor nad naklonom prednjih koles, to pa zagotavlja več stika pnevmatike z asfaltno podlago, še posebej v zavojih.
V kombinaciji z mehansko zaporo diferenciala in vektoriranjem navora, ki je na voljo ne glede na to, ali kupec izbere ročni šeststopenjski ali robotizirani sedemstopenjski menjalnik PDK z dvojno sklopko, se moč lahko prenaša na vsa štiri kolesa. Prav na račun prihranka pri teži so inženirji namesto novejšega osemstopenjskega PDK menjalnika uporabili tega s prestavo manj.
Rezultat? 3,4 sekunde z mesta do 100 km/h oziroma pol sekunde več z ročnim menjalnikom. Se pa zato igla merilnika hitrosti v primeru ročnega menjalnika ustavi pri 320 km/h, v kombinaciji s PDK pa pri 318 km/h. Nenazadnje je slednji s 1435 kg tudi za 17 kg težji od prvega. In čeprav teža ni manjša kot pri predhodniku, so inženirji z rezultatom zadovoljni, saj je vgrajene tehnologije zdaj precej več.
Aerodinamika z veliko začetnico
Ogromno so postorili tudi na področju aerodinamike; prvič je GT3 na voljo z nastavljivim prednjim difuzorjem (v 4 stopnjah), povsem zaprt zadnji difuzor pa zmore ustvarjati do 60 kg dodatne potisne sile k podlagi.
Za večjimi platišči (zadaj so sedaj 21-palčna, spredaj še zmeraj 20-palčna) se skrivajo tudi večji zavorni koluti, ki pa so hkrati za 17 odstotkov lažji, poleg klasičnih jeklenih pa bodo na voljo tudi karbonski.
Minuto bolje od prve generacije
Vse to je prispevalo tudi k novemu rekordnemu rezultatu na Severni zanki (Nordschleife) znamenitega dirkališča Nürburgring, kjer je novi GT3 z razvojnim voznikom Larsom Kernom dosegel čas 6:59.927 na daljši 20,8-kilometrski progi oziroma 6:55.2 na 20,6-kilometrski stezi, ki je svojčas služila kot merilo.
Kakorkoli že - ko je Walter Röhrl leta 1999 s prvim GT3 prvič s kakim serijskim avtom prebil magično mejo osmih sekund (dosegel je čas 7:56), se je seveda zdelo povsem nemogoče, da bi bilo ta čas mogoče izboljšati še za celo minuto. A novi GT3 dokazuje nasprotno. In, ja, znameniti paket Clubsport, ki med drugim v kabino prinaša varnostno kletko, odnaša pa zadnjo klop, bo tudi tokrat na voljo brez doplačila.