Do leta 2021 bo v avtomobilih obveznih 11 dodatnih varnostnih sistemov

21. 5. 2018
Deli
Do leta 2021 bo v avtomobilih obveznih 11 dodatnih varnostnih sistemov (foto: VW)
VW

Evropska komisija je objavila, da je sprejela vrsto ukrepov, s katerimi bi radi precej prispevali k povečanju prometne varnosti.

Evropska komisija bi rada z novimi uredbami dosegla, da bi med letoma 2020 in 2030 na evropskih cestah ugasnilo 7.300 manj življenj, število hudo ranjenih pa bi se zmanjšalo za 30.900. Poleg tega bi radi zmanjšali možnosti človeških napak, ki, kot pravijo, so kar v 90 odstotkih vzrok za prometne nezgode.

V skladu z uredbo bo torej do leta 2021 v novih avtomobilih (in tudi lahkih gospodarskih vozilih), ki bodo prodani v Evropski uniji, obveznih 11 varnostnih sistemov. To bodo sistem za samodejno zaviranje v sili AEB s prepoznavanjem kolesarjev in pešcev, vmesnik za preprečitev zagona motorja vinjenemu vozniku, sistem za zaznavanje zaspanosti in zmanjšanja pozornosti voznika, naprava za samodejno beleženje dogajanja tik pred in med prometno nesrečo, opozarjanje voznikov vozil za avtomobilom pred silovitim zaviranjem, izboljšani varnostni pasovi, varnostno vetrobransko steklo, ki bo bolje blažilo trke s pešci in kolesarji, sistem za zadrževanje avtomobila na voznem pasu, tempomat s samodejnim prilagajanjem najvišje hitrosti vožnje omejitvam, povečana zaščita potnikov med bočnim trkom v drog in vzvratna kamera oziroma sistem za zaznavanje prometa za vozilom.

Število smrtnih žrtev na evropskih cestah se je v desetletju med letoma 2005 in 2015 sicer zmanjšalo za 43 odstotkov, žal pa se je trend padanja po letu 2015 precej zmanjšal. Tudi zato je Evropska komisija sprejela sveženj novih ukrepov, s katerimi bi radi prispevali tudi k uresničevanju projekta Vision Zero, s katerim bi radi do leta 2050 število mrtvih in hudo ranjenih na evropskih cestah kar se da približali ničli.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja