Cene avtomobilov se močno razlikujejo, temu primerno pa se razlikuje tudi dobiček, ki ga zasluži posamezna znamka pri prodanem avtomobilu.
Študija, ki temelji na uradnih bilancah stanja 30 največjih svetovnih avtomobilskih podjetij in podatkih družbe Jato Dynamics, je pokazala, katere znamke dosegajo največje dobičke pri prodaji posameznih avtomobilov.
Morda ni presenečenje, da je najbolj dobičkonosna znamka Ferrari, ki je lani dosegel dobiček iz poslovanja v višini 1,88 milijarde evrov ob skupnih prihodkih v višini 6,68 milijarde evrov. Zaslužek na prodano vozilo je znašal kar 136.671 evrov, kar je 16 odstotkov več kot leto prej. Daleč za Ferrarijem je na drugem mestu Porsche, ki je na prodano vozilo zaslužil 18.142 evrov.
Pravo presenečenje pa sledi na tretjem mestu, kjer se je znašla znamka, ki ni se ne ponaša ravno z luksuznim značajem – Suzuki. Japonska znamka je namreč lani znatno povečala svojo operativno maržo z 8,48 odstotka v letu 2023 na 10,30 odstotka v letu 2024. Ta uspeh kaže, da lahko tudi proizvajalci množično proizvedenih avtomobilov ustvarjajo znatne dobičke.
Na nasprotni strani lestvice pa se je znašel Stellantis, ki je lani doživel drastičen upad dobičkonosnosti. Operativna marža koncerna je padla z 11,81 odstotka na 2,35 odstotka, kar je pomenilo zaslužek le 656 evrov na prodan avtomobil, kar je dramatičnih 82 odstotkov manj kot leta 2023.
Poleg Stellantisa so v zadnjem letu padec marže iz poslovanja zabeležile tudi znamke Porsche, BMW, Mercedes-Benz in Nissan. Podatki kažejo na vse večjo zapletenost avtomobilskega trga, kjer sta cenovna strategija in obvladovanje stroškov ključna dejavnika za preživetje in uspeh.