Dobrodošli v Zelenem peklu!

Ne, tam spodaj se ni ohladilo: ta pekel je druge vrste in iz navadnih smrtnikov dela mini Schumacherje!

20. 5. 2009

Zeleni pekel? Pravi ljubitelji avtomobilizma vedo, da gre za znamenito nemško stezo Nordschleife ali tudi Nürburgring, kjer bi v sedemdesetih letih skoraj zgorel Niki Lauda.

Poleg tega je to tudi testna steza, znana po hitrem in razgibanem asfaltu, na kateri avtomobilske tovarne preizkušajo nova vozila. In ko katero od njih doseže najhitrejši čas steze, to odmeva po vsem svetu, kar ima med ljubitelji športne vožnje največjo težo.

Na desnem sedežu …

Na Nordschleife si precej ljubiteljev pločevinastih ljubljenčkov privošči nekajdnevni ali tedenski dopust, poln čisto pravih krogov po stezi (ta je odprta za javnost) z okoli 70 ovinki. Prav tako ne manjka tudi vozniških večernih debat v gostilnici Pistenklause, ob kateri so parkirani sanjski avtomobili, kakršnih ni mogoče videti vsak dan.

Hitri ovinki in klanci, na katerih se ti dvigne želodec, imajo še poseben čar, če jih izkusite na sovoznikovem sedežu. Denimo v BMW-jevem ring-taxiju ob nekajkratnem svetovnem prvaku v turnem dirkanju Andyju Priaulxu, njegovem tekmecu Jörgu Müllerju ali ob dveh damah, ki še kako znata vrteti volan in imata Nordschleife v malem prstu: dragi gospodje, Sabine Schmitz in Claudia Hürtgen!

Prva z več kot 20 tisoč prevoženimi nürburgrinškimi krogi in naslovom najhitrejše taksistke na svetu. Vas mika? Odprite denarnico in pokažite 195 evrov!

… In za volanom

Med dopustom ste lahko tudi bolj aktivni, ni se vam treba le znojiti na desnem sedežu BMW-ja, ki od 0 do 100 km/h pospeši v 4, 7 sekunde. Kje, kako? Na raznih treningih varne, varčne, dirkaške vožnje ali v počitniškem klubu.

Možnosti je veliko, omejitev pa je povezana le s številkami na vašem bančnem računu. Začetniški ali skoraj povsem dirkaški tečaji potekajo po vsej zemeljski obli, in to na različnih podlagah. BMW terenske tečaje denimo organizira tudi v Namibiji, kjer poteka osemdnevno aktivno počitnikovanje z X5.

Na sporedu je vožnja po sipinah, po kamniti puščavi, teoretični in praktični prikaz učinkov štirikolesnega pogona in terenskih značilnosti avtomobila (vstopni, izstopni kot . . ) pa GPS-orientacija. Vam ni všeč pesek? Kaj pa zimski trening v Avstriji na 2.700 višinskih metrih ali v švedskem Arjeplogu?

Štiridnevno driftanje, 180-stopinjski obrati z BMW-jevimi modeli M, kupejevsko trojico, X3, X5? Avtomobili so opremljeni s posebnimi gumami z žeblji, ki jim pravijo ježevke, te pa na zaledenelih jezerih s hudo dobrim oprijemom pričarajo prvovrstno zabavo. Kot poslastico ponujajo še dirkanje z gokarti (tudi z ježevkami) in safari po švedskih gozdovih s sanmi. Zvečer pa v savno!

V BMW-ju pravijo, da pri njihovem Driver Trainingu vlada največje zanimanje za dneve na dirkaških stezah. Pa smo spet na Nordschleife, kjer lahko tudi sami sedete za volan in si izberete povsem dirkaški trening. BMW-jeva posebnost je sistem Track Trainer, ki pozna idealno linijo na stezi in tečajnika s pomočjo vizualnih (LED-lučke) in drugih opozoril (vibriranje volana) vodi po najhitrejši poti.

Ledeno!

Zimske radosti ste na žalost že zamudili, a ne skrbite, zagotovo bodo na sporedu tudi prihodnjo sezono!

Priporočamo Bentleyjevo Power On Ice s continental GT in continental flying spur. Šestlitrski V12, štirikolesni pogon in moč, da bi z njo preorali kako njivo! Vse to na robu polarnega kroga v čarobnem soju polarnega sija, v katerega lahko zapeljete tudi s haskiji in snežnimi sanmi.

Med učitelji zimske vožnje je sam nekdanji svetovni prvak v reliju Juha Kankkunen. Finec si lasti hitrostni rekord v vožnji po ledu, seveda z bentley­jem. Središče dogajanja je v mestecu Ruka (800 kilometrov severno od Helsinkov), v katerem je postavljena majhna vasica, v njej pa butični hotel in hiške. Gosti morajo za aranžmaje odšteti od 7.590 do 24.980 evrov.

Svoje kupce razvajajo tudi drugi. Audi ponuja trening varne vožnje, trening športne vožnje in ture doživetij. Začetki Audijeve šole varne vožnje so precej zanimivi: zgodovina se je začela pisati leta 1980 v športnem oddelku, ko je nekdanji dirkač Freddy Graf Kottulinsky organiziral šolanje za testne voznike in inženirje, da bi ti s testiranji preprečili kako nesrečo. Leto pozneje se je uprava odločila, da lahko audijevci učijo tudi rajo.

Danes ljubitelji štirih krogov uživajo v driftanju, raziskovanju Skandinavije, se vozijo s športnimi R8 po Alpah (Grossglockner, Cortina d'Ampezzo, Dolomiti . . za okoli 1.750 evrov), s terenskimi Q7 V12 TDI raziskujejo področje Bernsteina, nadgrajujejo svoje dirkaško znanje na znamenitih stezah (Catalunya, Nürburgring, Spa-Francorchamps . . ) ali se lotijo preprostega treninga varne vožnje.

Spet na Nordschleife?

Tam kraljujejo tudi Mercedes-Benzovi športniki, dodatno nabrušeni pri AMG-ju, vam na uslugo, da z njim dobite (prve? ) dirkaške izkušnje na legendarni stezi. Profesionalni trening Nürburgring North Loop kar kliče po najemu hitrega SLK 55 AMG black series za 2.550 evrov ali nič manj vznemirljivega CLK 63 black series za 2.750 evrov, s katerim se lahko lotite pravega dirkaškega tečaja, zaradi katerega se boste, če boste izbrali še Masters Sports Trophy (MST), lahko počutili kot Lewis Hamilton!

Zaradi MST srbijo prsti: trije dnevi, polni dirkaškega profesionalizma, ko ne manjkajo niti tehnični pregledi, pregledi dokumentov, analiza steze, sestanek dirkačev, snemanje podatkov o dirkanju ter vse hitrejši kilometri na nemški stezi Sachsenring, nizozemski Zandvoort, češki v Brnu ali španski Ascari Race Resort. Cena? 3.690 evrov.

Bi vzeli še spremljevalko? Za 600 evrov vas lahko opazuje! Inštruktorji Mercedes-Benzove AMG vozniške akademije so dirkaški polbogovi. Od petkratnega prvaka v seriji DTM Bernda Schneiderja do soimenjaka Mayländerja, ki pogosto vodi na dirkah formule ena. Je namreč voznik varnostnega avtomobila …

Ni potrebe, da se znojite, ko lovite desetinke na stezi; v Affalterbachu ob Stuttgartu lahko za plačilo 1.590 evrov prevzamete AMG-ja, se z njim odpeljete na festival v Bergenz, si ogledate Aido, prespite in pozneje ne pozabite vrniti avtomobila.

A to še zdaleč ni vse, kar ponujajo pri AMG-ju (klasični treningi varne vožnje, še več programov športne vožnje na dirkališčih po vsej Evropi, zimski trening na Švedskem . . ). Izstopa še (zopet) švedski Arjeplog s pestrim zimskim programom, v katerem je tudi snežni taksi s profesionalnim dirkačem. Za 4.890 evrov si lahko omislite svojega inštruktorja.

Če pridete k Porscheju z željo, da bi oktansko preživeli dopust, pridite z vsaj približno izbranimi željami, sicer pri listanju treh obsežnih katalogov ne boste tako hitro prosti. Iz Porsche Driving Experience lahko izberete treninge vožnje, pri Porsche Sport Driving School vas naučijo osnov dirkanja ali pripravijo celo do te mere, da boste zreli za tekmovanje v pokalu Porsche, če pa bi se radi sproščali z vožnjo po svetu in vmesnimi gurmanskimi in hotelskimi ('wellnes') užitki, pa ne spreglejte brošure Porsche Travel Club.

Le enkrat se živi in zakaj se ne bi za 5.190 evrov za štiri dni odpravili v Dubaj na vožnjo s cayenni po sipinah in na jahanje kamel ali na Novo Zelandijo, na potepanje po Azurni obali, dirkaško avanturo na Hockenheimring, (spet) Nürburgring in Zandvoort?

Porschejeva šola je še starejša od BMW-jevega treninga varne vožnje in Audijevega programa, saj je prijokala na svet že leta 1974, ko se je začela zgodba prvega 911 turbo. Če vas mikajo legendarni ovinki relija Monte Carlo čez Col de Turini pa St. Tropez, Nica, Cannes ali Pireneji, morda kar drugi konec sveta, kjer se v Cape Agulhasu srečata Atlantski in Indijski ocean, ne pozabite, da 911, boxster, cayman in cayenne že čakajo na vas.

Gospodje, prižgite motorje!

Samo en je – Ferrari

Izdelovalci avtomobilov imajo zelo podobne ponudbe. Tudi s ferrariji (599 GTB fiorano, F430 . . ) se lahko zabavate z vožnjo po snegu ali udeležite treninga vožnje, dirkaškega, če hočete, vse skupaj pa je ob izbranem programu začinjeno z odlično italijansko hrano, obveznim postankom v Modeni pri Giustiju (ena najstarejših evropskih kavarn) in 'wellnesom'.

Seveda tudi ferraristi ponujajo najem osebnega inštruktorja in celostno treniranje, od začetnih nastavitev volana in pravilnega položaja sedenja do dirkaške šole s telemetrijo in treniranjem z dirkalnim F430, kakršnega je vozila tudi Nina Jerančič v pokalu.

V nečem pa je Ferrari korak pred drugimi: Italijani so ustanovili poseben oddelek, ki skrbi za zgodovinske dirkalnike, jih vzdržuje in organizira srečanja na dirkališčih po vsem svetu (lani denimo v Šanghaju, pod Fudžijem, v Le Castelletu, Misanu, Mont Tremblantu, Laguni Seci, Hungaroringu in na Nürburgringu).

Na slovitih stezah potem člani programa F1 pokažejo svoje dirkalnike, ki so jih nekoč vozili Regazzoni, Alboreto, Berger, Alesi, Ickx, Amon, Barrichello, Irvine, Schumacher . . Nekateri med njimi imajo za seboj celo kako zmago!

Neki teksaški poslovnež si je v takšni zgodbi pred leti omislil Schumacherjevega F2000, Michaelov dirkalnik iz prve sezone F1 tega tisočletja – za milijon in pol dolarjev – in za svoj hobi skupno porabil že kakih pet milijončkov.

Rezervni deli so hudičevo dragi, poceni ni niti Ferrarijeva tehnična podpora in inženirji iz Maranella, ki skrbijo za dirkalnik, kot bi bil Räikkönenov. Drag špas, tale F1-hobi.

Pred meseci so na spletu za slab milijon dolarjev prodajali Schumacherjev F310 iz prvih treh dirk sezone 1996. Marsikdo bi tako relikvijo s podpisom rekorderja F1 postavil na sredino dnevne sobe, kar nekaj pa jih je, ki bi z njim še dirkali in živeli enega najbolj eksotičnih hobijev na svetu, ko si za nekaj dni na leto skoraj čisto pravi dirkač formule ena.

Z inženirji se posvetuješ o nastavitvah in krotiš 900-'konjsko' pošast. Ko se zjutraj zbudiš, se zaveš, da to niso bile sanje. Srečneži. Bogatim dirkaškim navdušencem so pred leti pri Ferrariju ponudili še neprecenljivo možnost: izbranci so za 1, 6 milijona dolarjev lahko kupili poseben prototip FXX (osnova Enzo, a namesto 660 kar 812 'konjev'), s katerim kot testni vozniki preizkušajo Ferrarijevo tehniko jutrišnjega dne.

Posebnost programa FXX je, da Ferrari prototipe, ki jih je le 30, hrani v Maranellu.

Varno!

Treninge varne vožnje na namenskih poligonih so pri nas začeli ponujati šele v zadnjih letih (AMZS Vransko, Španik Murska Sobota), v tujini pa je od njihovih začetkov preteklo že veliko kilometrov. Ena prvih je bila leta 1977 ustanovljena BMW-jeva Driving School z več kot 250 avti in 100 motorji, v kateri danes lahko preskusite svoje sposobnosti tudi na minijih in motociklih.

V temeljih so novi treningi enaki kot tisti iz sedemdesetih let: pridobivati teoretično in praktično znanje o vožnji (zakaj se avtomobili s prednjim pogonom obnašajo drugače od tistih z zadnjim, prekrmarjenje, podkrmarjenje . . ) in pridobivati izkušnje obvladovanja vozila v kritičnih trenutkih na nadzorovanem poligonu. BMW-jev trening je pred desetletji, zanimivo, vseboval tudi ure telovadbe in pomoči pri okvarah avtomobila, velik poudarek pa je bil na dolgih vožnjah.

Zdaj v tečaje za poklicne voznike sodi tudi vožnja varnostnega avta z vajami pobega s kraja napada, s hitrim menjavanjem voznih pasov ipd . .

Vas zanima?

Več o cenah in rezervacijah na spletnih straneh

www.bentleydriving.com

bmw-motorsport.com/ms/ringtaxi.html

www.bmw.de/module/drivertraining/en/index.html

www.ferraricorseclienti.com

www.mercedes-amg.com/driving-academy

www.porsche.de/sportdrivingschool

www.porsche.de/travelclub

Mitja Reven, foto: proizvajalci

(vir: Playboy.si)