Če se nam je konec lanske sezone zapisal naslov "Prvak brez zmage", bi letos lahko uporabili nekolikanj "prenovljenega": "Prvak z eno zmago". Peter Žvan je tudi v krškem Racelandu, ki v koledarju Avtomagazinovega drift pokala v zadnjih letih predstavlja stalnico, uspel zadržati točkovno prednost pred soimenjakom Cimermanom in si zagotoviti svoj prvi pokalni drift naslov.
Čeprav je Žvanov točkovni zbir po veliki zmagi na prvi tekmi na logaškem poligonu (kjer je v četrtfinalnem dvoboju izločil prvaka Cimermana) iz dirke v dirko kopnel hitreje kot pomladanski sneg, mu je vseeno uspelo ohraniti mirno kri in z odličnimi rutiniranimi vožnjami ter dvema drugima mestoma na 3. in 4. dirki v skupni razvrstitvi za 8 točk ugnati Cimermana. Slednji je v Racelandu vozil, kot bi bil z drugega planeta, in na obeh dirkah kljub (skupno) več kot 25 odpeljanim vožnjam ni naredil nobene napake, zaradi katere bi ga lahko ogrozil kakšen izmed nadvse motiviranih tekmecev.
Med njimi je bilo tokrat tudi 12 tujcev, s katerimi so se naši vozniki v 3. dirki najprej pomerili v posamičnih vožnjah, v 4. pa pod sojem nočnih žarometov še v atraktivnih drsenjih dvojic. Marino Pirić, Markus Militzer, Martin Reinsch, Dino Rockstroh, Oliver Scheurich, Georg Comandella in drugi so dodobra premešeli karte pri vrhu in vsled svojih odličnih voženj prenekaterega domačega voznika pustili pred vrati napredovanja v naslednji krog.
Hrvaški adut Pirić denimo se je po ne najbolj posrečenih posamičnih nastopih toliko bolj izkazal v drsenjih bok ob boku, kjer je v malem finalu tesno ugnal lanskega zmagovalca Edisa Kudića. Slednjemu je še v polfinalu proti favoriziranemu Cimermanu kazalo izjemno dobro, a se je tik pred ciljem zavrtel in sanj o drugem zaporednem finalu je bilo hitro konec.
A tudi naši vozniki so odlično kljubovali invaziji tujih voznikov in pokazali, kdo je gospodar na domačem terenu. Poleg že omenjenega dvojca Žvan-Cimerman so slovensko čast uspešno branili tudi Gregor Sedlar, Darko Šalamun (tretje- in četrtouvrščena s 3. dirke), Peter Kališek, Tomaž Križman (v svojem prvencu se je na 3. dirki uspel uvrstiti med najboljših 16), Tadej Križman in še nekateri stalni borci AM drift pokala.
Letošnje drift finale je postreglo z evropskega nivoja dostojnim vozniškim znanjem (ki ga je s svojimi atraktivnimi demo vožnjami dopolnil še naš as Luka-Marko Grošelj), kar so znali nagraditi tudi številni gledalci, ki so "globoko jesenskim" temperaturam (v nočni dirki) navkljub vztrajali vse do zadnjega komentatorjevega zloga, tam nekje proti 22. uri.
Sezona 2008 je potrdila, da je driftanje dokončno našlo svoje mesto med panogami v avtošportu. Nekateri gledalci so nas celo neposredno po napornem finalu že spraševali, kakšen bo tekmovalni ustroj v naslednji sezoni. Vsekakor dobri obeti, mi pa se bomo po najboljših močeh potrudili, da bo leto 2009 še zanimivejše in atraktivnejše. Se vidimo po zimskem premoru! (MG)
Foto: Dejan Gradišnik
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere