Dušan Lukič: Jim bomo še kdaj verjeli?

17. 11. 2012
Deli
Dušan Lukič

Na strani 50 tokratne številke Avto magazina lahko najdete test Kie Rio 1.4 CVVT. Zakaj ga izpostavljam? Zato ker se je med našim preizkusom izkazalo, da poraba goriva (pre)močno odstopa od normirane porabe goriva.

Da nismo edini, ki smo to ugotovili, kažejo izkušnje kolegov pri britanskem Auto Expressu. Ti so nekaj mesecev preizkušali model z 1,1-litrskim dizlom in namesto normnih 3,2 litra mešane porabe dosegli kar 5,4 litra ali skoraj 70 odstotkov več, kot obljublja proizvajalec – in to čeprav so se trudili, da bi se normni porabi čim bolj približali.

Da nekaj res ni v redu, pa jim je že uspelo dokazati v ZDA: tam se je v preiskavi EPA (Enviromental Protection Agency) izkazalo, da so njihove navedbe o normni porabi krepko prenizke. Zato bodo morali podatke popraviti na skoraj vseh svojih modelih (na spletni strani www.kiampginfo. com jih je kar 33, v zadnjih 12 letih pa se je to zgodilo le še dvema drugima modeloma avtomobilov), lastnikom vozil pa bodo tudi vrnili denar v vrednosti razlike glede na število prevoženih kilometrov.

Pri vsem skupaj je najhuje to, da je do napačnih normnih porab goriva pri Kijinih modelih prišlo zato, ker je proizvajalec EPA, ki v ZDA izvaja teste normnih porab goriva, podal napačne podatke o mehanskih in aerodinamičnih izgubah, potrebne za programiranje dinamometrov, na katerih se test izvaja. Proizvajalec je bil torej tisti, ki je 'poskrbel', da so normirane porabe v ZDA pretirano in nepravilno majhne (kar je seveda eden najmočnejših nakupnih razlogov za avtomobil in odlično marketinško orodje).

Se vam zdi dejstvo, da se je to zgodilo prav proizvajalcu, ki eno od svojih vozil tudi pri nas oglašuje kot 'najvarčnejše v svojem razredu', naključno?

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol