Dušan Lukič: Masa je sovražnik!

19. 6. 2012
Dušan Lukič
Dušan Lukič

Moj spomin, to priznam, ni ravno najboljši, a nekaterih stvari človek ne pozabi prav hitro.

Vožnje BMW-ja M5 na stezi, recimo. Bilo je na dirkališču Ascari v Španiji. Obilica kilovatov in njutonmetrov je seveda užitek, še zlasti ker je podvozje odlično, stabilizacijsko elektroniko pa je mogoče popolnoma izklopiti. Prava zabava. A spomnim se tudi, da sem bil prvič, ko sem Empetko počez vrgel v levo-desno kombinacijo po klancu navzdol, kar malce presenečen. Zdrsnil je lepo, predvidljivo, a kar ni in ni hotel nehati drseti. Krog ali dva kasneje, v enem hitrejših ovinkov na stezi, je bil občutek podoben. Vse uživaško, le rob steze se je bližal, avtomobil pa ni dajal občutka, da ima bočnega drsenja dovolj. Seveda – dobri dve toni mase (z menoj za volanom) naredita svoje.

Kaj pomeni dodatna masa, je bilo še bolj očitno pred leti, na predstavitvi Mazde MX-5. Bili smo na mini stezi, pravzaprav kartodromu, in po nekaj krogih je bilo mogoče malo Miato metati v ovinke brez posebnega napora. Na koncu druge najdaljše ravnine je bilo treba najprej potegniti ročno, med drsenjem malenkost zavreti in hop, počez v ovinek. Potem je prisedel novinarski kolega, in ko sem naslednji krog vajo z ročno in zaviranjem ponovil na istem mestu, sva končala nekaj metrov od tam, kjer se je avtomobil peljal prej. Sem zamudil z zaviranjem, sem se spraševal, a ko se je zgodba ponovila naslednji krog, je bilo jasno, da je kriva večja masa.

Pred nekaj dnevi sem se zapeljal nekaj krogov z novo Toyoto GT 86. Na žalost je imela samodejni menjalnik, a tudi ta ni mogel skriti, kako lahkotna je vožnja, kako odziven je lahek in dobro uravnotežen avtomobil in kakšen užitek je lahko že (za športne avtomobile) skoraj ubogih 200 'konjev'.

V Černobilu so se pojavili modri psi. Kaj je razlog? (VIDEO)

Novi Golf GTI, o katerem pišemo v tej številki revije, jih bo imel vsaj 60 (če ne 75) več. In govori se o zapori diferenciala. Lepo. Ampak najpomembnejši je podatek o masi: novi GTI bo namreč za okoli 100 kilogramov lažji od starega. In prav to je tisto, zaradi česar komaj čakam, da sedem za njegov volan.