Še posebej slaba je varnost na področju zaščite otrok.
Pred kratkim smo pisali o uspehu, ki ga je dosegla večina avtomobilskih proizvajalcev, katerih modeli so se pojavili na preizkusnih trkih Euro NCAP v Evropi. Preizkušeni modeli so dosegli odlične ali pa vsaj zelo dobre rezultate na področju varnosti, kar kaže, da imajo potniki v primeru prometne nesreče dobre možnosti za preživetje. Žal pa so takšni standardi pogosto 'rezervirani' zgolj za zahteven evropski trg, ne pa tudi za manj razvite.
To je nedavno pokazal tudi preizkus Global NCAP, ki je pod drobnogled vzel štiri avtomobile, namenjene indijskemu trgu, pri čemer je le eden izmed njih dosegel najvišjo oceno, drugi trije modeli pa so bili ocenjeni nezadostno, saj so pokazali zaskrbljujoče slab rezultat.
Odlično oceno za varnost odraslih potnikov je na preizkusu, ki mu je prisostvoval tudi ADAC, prejel enoprostorec Mahindra Scorpio-N, ki je dosegel 29,25 od 34 možnih točk. Žal pa je zgolj tri zvezdice prejel za varnost otrok, saj v drugi vrsti nima niti tritočkovnih varnostnih pasov, ki so v evropskih avtomobilih del standardne opreme že vrsto let. Omenjeni avtomobil je imel sicer osnovno varnostno opremo, ki jo predstavljata sprednja zračna mehova, in zavorni sistem ABS.
Preberite še: Odpeljal se je še zadnji nekoč priljubljeni enoprostorec
No, veliko slabše so se na drugi strani odrezali vsi trije modeli proizvajalca Maruti Suzuki. Model S-Presso je za zaščito odraslih potnikov prejel eno zvezdico, za varnost otrok pa nič, saj si je prislužil le 3,52 točke od 49 možnih.
Primerljiva je na drugi strani varnost dveh modelov, ki jih lahko najdemo tudi v Evropi. Govora je o modelih Swift in Ignis. Prvi je namreč na področju zaščite odraslih potnikov in otrok dosegel eno zvezdico, Ignis pa je v kategoriji varnost otrok prikazal le malenkost boljši rezultat kot S-Presso in ni dobil nobene zvezdice za varnost.
Ob omenjenih rezultatih bi se marsikateri evropski lastnik slednjih modelov zamislil nad njuno varnostjo, a rezultati niso povsem primerljivi z evropskim trgom. Že dlje časa je namreč jasno, da proizvajalci različnim trgom pod enakim imenom dobavljajo na prvi pogled enake avtomobile, a z različno kakovostjo izdelave in opremo – tudi na področju varnosti.
To ne nazadnje dokazuje dejstvo, da je Ignis leta 2016 na evropskem preizkusu dosegel pet zvezdic, Swift leto kasneje (ko so bili standardi sicer precej manj strogi kot danes, še posebej na področju asistenčnih sistemov) tri zvezdice pri osnovni izvedbi in štiri pri izvedbi z dodatno varnostno opremo.