Pred dvajsetimi leti, 1. julija 1987, so v tovarni v Mladi Boleslav izdelali prvo predserijsko Škodo Favorit. Šest mesecev kasneje se je s serijsko proizvodnjo začelo eno izmed najpomembnejših obdobij v zgodovini največjega avtomobilskega proizvajalca v današnji Češki republiki.
Favorit je bil kot model z delovno oznako Škoda 781 prvo Škodino vozilo s pogonom spredaj. Koncept vozila nižjega srednjega razreda, s kompaktnim zadkom, pogonom na sprednji kolesi in prečno vgrajenim motorjem spredaj se je izkazal za uspešnega, saj je pritegnil pozornost ker nekaj močnih mednarodnih korporacij. Favorit je bil glavni razlog, da se je Volkswagen AG leta 1991 odločil za vstop v družbo Škoda Auto.
Škoda je pri razvoju sodelovala s številnimi tujimi podjetji – najpomembnejše je bilo partnerstvo z italijanskim oblikovalskim studiem Nuccia Bertoneja, ki je zasnovalo končno obliko karoserije. Drugo veliko podjetje, ki je bilo vključeno v razvoj novega vozila, je bil Porsche, ki je prevzel nalogo, najti rešitev za uležajenje motorja, ki bi zagotovila čim bolj optimalne parameter glede hrupa in vibracij. Skupno je bilo za novo vozilo prijavljenih 42 patentov.
Vendar pa je bila finančna moč tedaj češko-slovaškega proizvajalca omejena, saj je proračun določila vlada. Zaradi političnih pritiskov bi pri Škodi skoraj morali uporabili stari motor, vendar so jim vse večje zahteve po ukrepih za varovanje okolja omogočile, da so na motorju naredili vsaj nekaj osnovnih sprememb. Stroški razvoja so dosegli 210 milijonov kron, kar je bilo še vedno ceneje, kot če bi Škoda kupila licence za ustrezne komponente.
Vodstvo Škode je sprva načrtovalo proizvodnjo 336.000 vozil do leta 1990 in nato ukinitev proizvodnje tega modela. Vendar so Favorita izdelovali do leta 1994 (skupno 783.163 vozil) in seriji postopno dodali še modela Forman in Pick Up (223.059 in 70.900 vozil). Cena Škode Favorit je znašala 143.500 kron – povprečna plača je bila 3.000 kron, kar pomeni, da so kupci za novo vozilo morali odšteti skoraj 50 mesečnih plač. Danes osnovna izvedba Fabie stane 13 povprečnih plač (povprečna plača v Češki republiki), tj. skoraj štirikrat manj.
Foto: Škoda