Slavni italijanski imeni zopet združeni pri novem superšportniku

2. 2. 2023 | Janoš Pečnik
Deli

Obujena znamka Bizzarrini je pokazala svoj prvi povsem novi superšportni avtomobil, ki ga je ob svojem sinu Fabriziu oblikoval Giorgetto Giugiaro.

Znamka Bizzarrini predstavlja svoj prvi avtomobil, ki so ga poimenovali kar po znanem ustanovitelju znamke, Giottu Bizzarriniju. Slovito ime je sicer obudilo podjetje Pegasus Brands - znamko so lani ponovno lansirali s Corsa reinkarnacijo Bizzarrinijevega 5300 GT v 24 primerkih.

Novega Giotta je ob svojem sinu Fabriziu oblikoval nihče drug kot Giorgetto Giugiaro, ki je pred šestdesetimi leti sodeloval pri oblikovanju Bizzarrinijevega 5300 GT. Pri Bizzarriniju zato pravijo, da ni primernejšega človeka, ki bi lahko vzpostavil oblikovalski jezik za prvi povsem novi model obujene znamke.

Giotto je tipičen sodoben superšportnik s prepoznavnimi elementi Bizzarrinijeve zapuščine, kot sta zračnika na pokrovu spredaj z logotipom na sredini (podobno kot na 5300 GT), ki z ozkimi žarometi obenem ustvarjata novo vizualno identiteto. Po 5300 GT se zgledujeta tudi B stebriček in zadnje okno, ki široko objema zadnji del avtomobila. Konstrukcija bo narejena iz kompozitnih materialov (karoserija iz ogljikovih vlaken).

Danes 84-letni Giorgetto Giugiaro projekt dojema kot privilegij: "Možnost oblikovati popolnoma nov avtomobil za Bizzarrini je privilegij. Naši imeni sta združeni v skoraj šestih desetletjih zgodovine in vrsti ikoničnih oblik. Z Giottom smo se poklonili preteklosti, a ostali popolnoma osredotočeni na prihodnost. Oblikovan je z namenom in ima aktivno aerodinamično tehnologijo. Ustvarili smo nekaj, kar je nezgrešljivo Bizzarrinijevo, obenem popolnoma ustrezno za novo obdobje te dragocene italijanske znamke."

Velika razlika pa je, da bo imel Giotto motor nameščen sredinsko zadaj, medtem ko ima 5300 GT motor pred sprednjo osjo. Druge tehnične podrobnosti bodo razkrili še letos, pri pogonskem sklopu pa se bodo spet ozrli po zapuščini - v načrtu je atmosferski V12 z osemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom.

Tehnični vodja pri Bizzarriniju je sicer Chris Porritt, ki je vodil razvoj eskluzivnega One-77 pri Astonu Martinu, bil potem podpredsednik razvoja pri Tesli in vodja tehnološkega razvoja pri Rimcu. Porrittu se je pridružil tudi Julian Jenkins, ki je imel v tridesetih letih kariere pomembno vlogo pri Porscheju, Bentleyju, Astonu Martinu in nazadnje pri znamki Rolls-Royce.

Chris Porritt o novem avtomobilu: "Za Giotta imamo jasno vizijo, ki je določena z občutki za volanom. Bizzarrini je znamka, ki stoji na talentu in strasti človeka, ki je bil izjemno nadarjen oblikovalec, inženir in testni voznik. Sedaj namenoma in avtentično poustvarjamo Giottovo vizijo, a ne bomo lovili najboljših pospeškov ali rekordov kroga, ampak razvili avto, ki bo zahtevne voznike prepričal s svojo posebnostjo, pristnostjo in avtentičnostjo. Je glasen in emotiven, mehanski in občuten. A še vedno uporaben in prestižen. Z osebnostjo in emocijami italijanske znamke."

Za tiste, ki ne veste - Bizzarrini je italijanski inženir in razvojni voznik, ki si je ime sprva ustvaril pri Ferrariju z upravljanjem razvoja športnih in GT avtomobilov. Ključen je bil na primer pri razvoju ikoničnega Ferrarija 250 GTO, razvijal pa je tudi aerodinamiko za Ferrarijev dirkalnik 250 GT "Breadvan". Morda pa ste slišali za Bizzarrinijev V12.

Pri Lamborghiniju so ga uporabljali od svojega prvega modela, 350 GT, pa vse do Aventadorja leta 2010, ko ga je končno nadomestil povsem novi motor. Bizzarrini, ki je danes star 96 let, je torej mož zares izjemnih raznolikih talentov. Nekaj avtomobilov, kot je 5300 GT, je izdeloval tudi pod svojo znamko.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja