Dvojna predstavitev: Citroën C3 in Nissan Micra: Dvojec z veliko novega

Dve najpomembnejši novosti med majhnimi družinskimi avtomobili na letošnji pariški avtomobilski razstavi sta bili Citroën C3 in Nissan Micra. Mi smo jih na Tannis Testu na Danskem tudi že lahko primerjali. Za obe znamki, po njihovih besedah, avtomobila pomenita pomembno prelomnico.

Dvojna predstavitev: Citroën C3 in Nissan Micra: Dvojec z veliko novega (foto: Saša Kapetanović) Saša Kapetanović
18. 11. 2016

Seveda, kateri nov model pa za podjetje, ki ga izdeluje, ne bi pomenil pomembne prelomnice? Za nas je vsekakor pomembnejše, da na obe novosti pogledamo s povsem drugega zornega kota: kaj nudita uporabniku ali kupcu ter kakšni so voznikovi občutki ob vožnji.

Že za videz tega nenavadnega avtomobilskega para lahko rečemo, da sta si zelo različna. Citroën C3 skorajda v celotnem pristopu k oblikovanju nadaljuje tisto, kar so Citroënovi oblikovalci začeli z zadnjo novostjo, C4 Cactusom. Uspelo jim je zasnovati sprednji del, ki v primerjavi s tekmeci izstopa. C3 je seveda manjši od Cactusa, oblikovno pa si pri Citroënu želijo z njim vzbuditi vtis nekakšnega križanca, pač drugačnega majhnega avtomobila, ki privablja s svojo nenavadnostjo. 'Trinadstropna' kombinacija luči na sprednji strani (povsem zgoraj dnevne luči, v sredini žarometi, spodaj meglenke) je seveda osrednja tema, tako kot so na primer tudi pri Cactusu podobne vreče oziroma blazine (po Citroënovo 'airbumps') na bokih. Pomemben del oblikovnih značilnosti imajo prav tako velike zadnje luči, svežino v ponudbi pa pri Citroënu obljubljajo z uporabo številnih barvnih kombinacij. Tako bodo na voljo možnosti različnih barvnih odtenkov in dodatkov na karoseriji – trije odtenki streh, drugačne barve na vzvratnih ogledalih, pokrovov meglenk, stebrička C, bočnih vreč, spodnjih delov odbijačev. S tem novim načinom oblikovanja si je Citroën našel nov pristop, kar zagotavlja dobro oblikovno razlikovanje od tekmecev.

Glede tehničnih podrobnostih je znano, da so pri Citroënu uporabili že dosedanjo platformo (na kateri je zasnovanih nekaj različnih manjših modelov iz skupine PSA). Za novi C3 so nekoliko podaljšali medosno razdaljo (za 7,5 centimetra), kar pomeni več prostora za potnike. Zmanjšali so se namreč previsi, kolesa so torej postavljena tudi vzdolžno bolj narazen, dolžina je ostala nespremenjena. Kljub drugačnemu videzu je C3 nekoliko nižji kot doslej in tudi nekoliko širši. Solidne velikosti je prav tako prtljažnik (300 litrov). Citroën zagotavlja, da bo C3 eden od najudobnejših malčkov. Prve vozne izkušnje so solidne, a precej dobro vzdrževane ceste na severu Danske niso pravo merilo za dokončno sodbo.

V notranjosti so bili pri Citroënu s C3 manj drzni kot pri Cactusu, voznik dobi osnovne informacije z običajnih analognih merilnikov, a za upravljanje večine funkcij je pri C3 na voljo podoben sredinski sedempalčni zaslon na dotik, ki pri novostih sestrske znamke Peugeot tvori osrednji del tako imenovanega i-cockpita. Za avtomobil tega razreda primerni so uporabljeni materiali, z dodatnimi paketi je mogoče sicer dokaj dolgočasen vtis temne umetne snovi v notranjosti dopolniti. Več kot v Cactusu dobi lastnik C3 glede prilagodljivosti, naslonjalo zadnje klopi je predeljeno (2 : 3) in ga je mogoče preklopiti, da v primeru prevažanja večjih kosov prtljage poveča prtljažnik. Pohvalno: položaj volanskega obroča je mogoče prilagajati po višini in vzdolžno.

Elektronska pomagala, ki so na voljo (v bolje opremljenih različicah ali pa za doplačilo), so opozorilnik za zapuščanje voznega pasu, opozorilnik za vozilo v mrtvem kotu ter samodejna zavora pri speljevanju v hrib. Tu je tudi kamera, ki na zaslonu ponuja sliko ob vzvratni vožnji. Posebnost Citroëna C3 naj bi bila še kamera za snemanje vožnje (Conncted Cam), s katero lahko fotografije ali videoposnetke pošiljamo prek interneta.

Glede motorne opreme so seveda segli na police skupine PSA. Za začetek prodaje načrtujejo izbiro treh motorjev, oba bencinska sta 1,2-litrska trivaljnika z 82 ali 110 'konji' (v zadnjem primeru motorju za polnjenje valjev pomaga turbopuhalo), štirivaljni 1,6-litrski turbodizelski motor ima 99 'konj'.

Nissan Micra je v primerjavi s C3 oblikovno precej bolj drzna, odločno zarisani robovi privabijo prvi pogled. Kakšnih opaznih razlik od Nissanove študije Sway, ki so jo predstavili lani na ženevski avtomobilski razstavi, ni opaziti. Seveda je takoj mogoča opazna podobnost z dvema drugima novima Nissanovima modeloma, Qashqaiem in X-Trailom, to je bil tudi Nissanov cilj. Karakteristični greben po boku karoserije še poudarja klinasto obliko in je v sredini prelomljen. S takšnim dodatkom so poskrbeli za poseben učinek. Luči imajo obliko bumeranga, maska je seveda prav tako oblikovana v družinskem slogu. Aerodinamika je po besedah Nissanovcev z 0,29 za aerodinamični količnik (Cx) ena od najboljših v razredu. Notranjost je manj drzna, a z velikim petpalčnim sredinskim zaslonom (Nissan ga obljublja za vse opremske različice). Nekaj več dodatnih gumbov za upravljanje ob sredinskem zaslonu omogoča neposreden dostop do upravljanja gretja in zračenja. Obloge v notranjosti Micre so nekoliko svetlejše. Voznikov sedež ponuja nekoliko nižji položaj, kot je pri C3.

Nova Micra je velik korak stran od zadnjega, petega rodu. Pri Nissanu so zanjo skonstruirali novo platformo, ki je del projekta Nissanove in Renaultove 'alianse'. Nissanovci so spoznali napako, ko so Micro naredili za 'svetovni avto', izdelovali pa so jo v Indiji. Prodaja dosedanjega rodu Micre se je zato predvsem v Evropi izredno zmanjšala. Novo bodo izdelovali v Renaultovi tovarni v Flinsu, nedaleč od Pariza, kjer sicer nastajata tudi sedanja Clio in Zoe. Pozneje (v dveh letih) bomo na isti osnovi spoznali še novi rod Clia. Zato pri Nissanovi Micri pod motornim pokrovom najdemo znance iz Renaultove motorne ponudbe. Motorja, ki bosta na voljo ob začetku prodaje Micre (v prvem trimesečju leta 2017), sta bencinski trivaljnik (0,9 litra) s turbopuhalom, za tiste, ki se odločajo za dizelski pogon, je na voljo 1,5-litrski štirivaljnik, oba imata enako moč, 90 'konj'. Nekaj mesecev po začetku prodaje bo na voljo tudi enolitrski bencinski motor z 72 'konji', še nekoliko pozneje pa močnejši trivaljnik s turbopuhalom in 120 'konji'.

Nova Micra je precej večja od prejšnje, v dolžino je zrasla za 17 centimetrov (na 3,995 metra), je tudi za 6,9 centimetra nižja (1,452 metra) ter za 7,7 centimetra širša (1,742 metra). Za 7,5 centimetra se je podaljšala tudi medosna razdalja (na 2,525 metra). Vse to pomeni precej večjo prostornost potniške kabine.

V vsem je torej kar precej zrasla, kar še dopolnjujejo najrazličnejši elektronski pripomočki, na voljo tistim, ki si želijo tudi v tem razredu več udobja in varnosti. Seveda bodo ti dodatki dosegljivi pri bogatejših in dražjih opremskih stopnjah, na primer opozorilnika za zapuščanje voznega pasu in za vozila v mrtvem kotu, varnostna samodejna zavora za preprečevanje naleta (ki jo dopolnjuje še dodatek za razpoznavo in reakcijo pri pešcih), pripomoček za popoln pregled okolice vozila pri manevriranju ter tudi kamera za razpoznavo prometnih znakov, samodejno upravljanje dolgih žarometov. Podobno kot pri večjih Nissanovih modelih je Micra opremljena s pripomočkom Active Trace Control, ki preprečuje podkrmarjenje in izboljša vozne lastnosti. Tu je še dodatek za tiste, ki uživajo v dobri glasbi – Nissan je z Bosejem pripravil posebno kombinacijo šestih zvočnikov.

Osnovna primerjava:

Znamka in model Citroën C3 Nissan Micra
Dolžina x širina x višina (mm) 3.990 x 1.750 x 1.470 3.995 x 1.742 x 1.452
Medosna razdalja (mm) 2.540 2.525
Moč motorjev, bencin (kW/KM) 50/82; 81/110 53/72; 66/90
Moč motorjev, dizel (kW/KM) 72/99 66/90

besedilo Tomaž Porekar foto Saša Kapetanovič

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri