E-mobilnost po oceni direktorja Porscheja Slovenija neizbežna prihodnost

Električna mobilnost po besedah prvega moža skupine Porsche Slovenija Danila Ferjančiča prihaja v velikem slogu, če si to želimo ali ne, zato moramo biti pripravljeni na spremembe, ki so s tem povezane. Ferjančič je na včerajšnji okrogli mizi o e-mobilnosti v Ljubljani poudaril, da gre pri prehodu tudi za spremembo miselnosti voznikov.

E-mobilnost po oceni direktorja Porscheja Slovenija neizbežna prihodnost (foto: STA) STA
21. 10. 2022

Pri slovenskem uvozniku vozil nemškega koncerna Volkswagen, ki je organiziral dogodek, se na prehod pripravljajo že nekaj let. Po Ferjančičevih besedah v zadnjem času v sodelovanju z več slovenskimi partnerji oblikujejo nove celovite rešitve za trg električne mobilnosti.

Avtomobilski velikan iz Wolfsburga je že novembra 2018 sporočil, da namerava za naložbe v električna vozila, ki naj bi predstavljala čistejšo prihodnost, do leta 2023 nameniti 44 milijard evrov. Pomemben mejnik je bila predstavitev linije vozil ID, zasnovane izključno za električne modele koncerna. Prvi v seriji je bil leta 2019 predstavljen avto kompaktnega razreda ID.3.

Od takrat je na trg vozil pomembno vplivala pandemija covida-19, v zadnjem letu še pomanjkanje polprevodnikov, ki je ohromilo proizvodnjo vozil. A prehod na električna vozila se kljub temu nadaljuje, je dejal Ferjančič, ki je kot dokaz izpostavil vse večjo linijo električnih vozil iz največjega evropskega avtomobilskega koncerna.

"Morda se ne dogaja veliki preboj, morda bo prehod bolj postopen, vendar se bo zgodil. E-mobilnost je namreč tukaj. Govora je tudi o drugih tehnologijah, vendar so te še v fazi razvoja, elektrika pa je tu zdaj," je ocenil. Trenutno baterijska električna vozila v Sloveniji predstavljajo petodstotni delež v prodaji vseh vozil, Ferjančič pa pričakuje pomembno rast v prihodnjih letih.

Preberite še: Prvi Moskviči še pred koncem leta? Župan Moskve podal vzpodbudne informacije

Kot je pojasnil, je to namreč del strategije razogljičenja avtomobilskega prometa, ki jo je sprejela EU. Avtomobilski promet prispeva 24 odstotkov vseh izpustov toplogrednih plinov v uniji; v Sloveniji je delež celo 27-odstotni.

V koncernu Volkswagen imajo po Ferjančičevih besedah še dodatno obvezo k temu zaradi t. i. afere Dieselgate, sistemskega goljufanja pri podatkih o škodljivih izpustih dizelskih vozil, ki je leta 2015 zamajal ugled nemškega velikana.

Kot je dodal, so to v skupini Porsche Slovenija vzeli izjemno resno, zaradi česar so tudi začeli sodelovanje z različnimi slovenskimi podjetji pri ponudbi rešitev. "Dejstvo je, da imamo na tem področju v Sloveniji ogromno znanja," je dodal ob predstavitvi sodelovanja s podjetji Etrel, TAB, Amibit, Elnet in Lumar.

Pri ponudbi rešitev Porsche Slovenija z Etrelom ponuja polnilnice za električna vozila, s podjetjem TAB hranilnike električne energije, z Amibitom sistem upravljanja z viri energije, z Elnetom sončne elektrarne in z Lumarjem  rešitve vgradnje in infrastrukture, je pojasnil prvi mož Porsche Slovenija.

Prehod na e-mobilnost po njegovem predstavlja spremembo v miselnosti tudi za uradne zastopnike in serviserje avtomobilskih znamk, kot je Porsche Slovenija. Električna vozila bodo namreč ustvarila manj prihodkov iz vzdrževanja, zato se je slovenska skupina osredotočila na ponujanje celovitih rešitev za uporabnike e-mobilnosti.

To poleg prodaje električnih vozil zajema rešitve za polnjenje, pridobivanje elektrike iz sonca, shranjevanje električne energije in upravljanje s polnjenjem in prenosom energije, vse, kar uporabnik potrebuje za e-mobilnost. "To je naš odgovor na spremembo poslovnega modela, ki prihaja z e-mobilnostjo," je še pojasnil Ferjančič.