Ekskluzivno: vozili smo Peugeota 508 Hybrida

Med prvimi na svetu smo sedli za volan novega Peugeota 508 s hibridnim pogonom.

Ekskluzivno: vozili smo Peugeota 508 Hybrida (foto: Sebastjan Plevnjak) Sebastjan Plevnjak
22. 2. 2019

Ob statični predstavitvi superzmogljivega Peugeota 508 Sport Engineered Neo Performance, kakor mu trenutno še rečejo (serijskega imena še niso izbrali), smo novinarji, ki sodelujemo v izboru za evropski avto leta, sedli za volan tudi običajnega Peugeota. No, ne čisto običajnega, saj je klasičnemu turbobencinskemu 1,6-litrskemu motorju s 160 'konji' (118 kilovati) družbo delal tudi elektromotor z močjo 81 kilovatov, kar je dovolj za 225 'konjev'  (165 kilovatov) sistemske moči. Seveda pa zaradi velikosti baterije (11,8 kWh) govorimo o priključnem hibridu, s katerim je le na elektriko mogoče prevoziti do 40 kilometrov (po novem strožjem kriteriju WLTP).

Vožnja se od vožnje z običajno gnanim Peugeotom 508 ne razlikuje. Tudi zato, ker pohvalno za prestavljanje skrbi Peugeotov najnovejši osemstopenjski samodejni menjalnik, in ne neskončnostopenjski menjalnik, kot je to v navadi pri večini hibridnih avtomobilov. Klasični samodejni menjalnik tako zagotavlja vse prednosti vožnje takrat, ko sodeluje z motorjem na notranje zgorevanje, seveda pa nima težav niti takrat, ko je vključen zgolj elektromotor. Slednje je vedno na voljo takoj ob zagonu, in če je baterija vsaj malo napolnjena, se vožnja vedno začne na elektriko. Vozniku pa je seveda na voljo tudi gumb za izbiro voznega programa:

  • Comfort mode združuje klasični in elektromotor ter udobje prilagodljivega vzmetenja.
  • ZEV mode ponuja 100-odstotno električno izkušnjo, seveda, če so baterije dovolj napolnjene.
  • Hybrid mode zagotavljanje najnižje porabe goriva.
  • Sportu mode pa, že kot ime nakazuje, zagotavlja najhitrejšo odzivnost in največjo moč obeh motorjev.

Glede na potrebe povprečnega voznika je električne zaloge dovolj za dnevne potrebe. Če elektrike vseeno zmanjka, je mogoče baterije napolniti na klasični hišni vtičnici v približno šestih urah in pol, na polnilnici oziroma hišni polnilni postaji (Wall box) pa v kombinaciji s 6,6-kilovatnim polnilcem v le uri in pol.

Vse omenjeno ob polni bateriji za prvih 100 prevoženih kilometrov zagotavlja porabo le 2,2 l/100 km, seveda pa lahko trend porabe z dnevnim polnjenem baterije podaljšujemo v neskončnost.

Obe novosti nam je zbranim novinarjem predstavil vrhovni Peugeotov šef Jean-Philippe Imparato, ki je ob tem dejal, da se v Peugeotu veselijo električne prihodnosti. Tudi zato bo v prihodnosti vsak nov Peugeot elektrificiran – večji modeli bodo na voljo kot priključni hibridi, manjši pa celo s popolnoma električnim pogonom.

In da mislijo resno, so pri Peugeotu potrdili s potezo, ko so nam kot prvim na svetu pokazali povsem novega Peugeota 208. O avtu bi lahko razpredali na dolgo in široko, a žal embargo to še slab teden prepoveduje. Lahko pa tako ohlapno potrdimo, da je Peugeotova prihodnost zelo svetla, hkrati pa se je lahko veselijo tudi ljubitelji majhnih avtomobilov!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri