Kmalu bodo tudi pri nas izrabljene avtobusne baterije prešle v drugo življenjsko obdobje. In to v Mariboru!

26. 2. 2024 | STA
Deli

V okviru mednarodnega projekta CE4CE na mariborski univerzi v sodelovanju z občino raziskujejo možnosti ponovne uporabe rabljenih baterij iz avtobusov za shranjevanje energije. V okviru demonstracijskega pilota nameravajo postaviti takšen hranilnik pri spodnji postaji vzpenjače, kjer bi napajala avtobuse za linijo številka 6.

Projekt CE4CE uvaja integracijo načel krožnega gospodarstva v javni potniški promet, z namenom optimizacije uporabe virov in prehoda iz linearnega v obnovljiv model gospodarstva," so za STA pojasnili na Fakulteti za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo mariborske univerze.

Energijski zalogovnik za zeleno linijo številka 6

V okviru demonstracijskega pilota bodo postavili energijski zalogovnik iz rabljenih baterij za polnjenje hitre polnilnice, namenjene mestnim avtobusom linije 6 Vzpenjača, ki je od lani povsem elektrificirana in na njej vozijo štirje električno gnani avtobusi znamke Iveco. Sicer pa si pri podjetju Marprom, ki upravlja potniški promet v mestu, želijo 50 odstotkov avtobusov na električni pogon (do leta 2030).

Poudarek hranilnikov je na izkoriščanju cenejše energije, saj predvidevajo polnjenje hranilnika iz rabljenih baterij ponoči, ko je energija pogosto cenejša. Poleg tega preučujejo tudi možnost uporabe energije iz obnovljivih virov, kot so sončne elektrarne, še poroča STA.

Testiranje drugo leto

Testiranje po navedbah mariborske občine načrtujejo v letu 2025. Trenutno pripravljajo strokovne podlage, pregledujejo primere dobrih praks in vrednotijo različne koncepte uporabe in vezave rabljenih baterij na transformator in hitro polnilnico za polnjenje električnih avtobusov na postaji Vzpenjača v Radvanju pod Pohorjem.

Uporaba rabljenih baterij iz električnih avtobusov za napajanje in shranjevanje energije je po navedbah sodelujočih v projektu še vedno relativno nova ideja, predvsem zaradi trenutno omejenega števila dostopnih odsluženih baterij na trgu. Kljub temu obstajajo primeri uspešne implementacije podobnih konceptov, na primer projekt Anubis, ki sta ga izvedla na Nizozemskem energetska družba RWE in tamkajšnji proizvajalec avtobusov VDL. 

Preberite še

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel