Električnih vozil ne bo več mogoče oglaševati kot 'vozila brez emisij'. Tako so odločili Britanci ...
V Veliki Britaniji so pred časom zavrnili oglase dveh avtomobilskih gigantov – BMW- ja in MG-ja, ki sta električna vozila oglaševala kot »brezemisijska«. Ne da bi pri tem navedla, da gre izključno za emisije med vožnjo. Britanski oglaševalski svet (ASA) je tovrstne oglase označil za ekološko zavajajoče.
BMW je svojo oglaševalsko kampanjo sicer pospremil z besedami »Avtomobili brez emisij – prenesite brošuro. Obiščite uradno stran … «, na katero se je ASA odzvala z izjavo, da je trditev o vozilih z ničelnimi emisijami zavajanje kupcev, glede na dejanski vpliv teh vozil na okolje.
Brez emisij da - a le med vožnjo (CO2 nastaja namreč pri proizvodnji energije)!
BMW je odločitev sprejel s pojasnilom, da je bil izraz vozila brez emisij vstavljen v oglas kot ena od ključnih besed za samodejno iskanje v Google Ads in na podlagi tega se je oglas pojavil le v 0,02 odstotka iskanjih. Kljub temu proizvajalec avtomobilov priznava, da mora biti pri trditvah o ničelnih emisijah električnih avtomobilov jasno in razločno navedeno, da gre le za emisije, ki nastajajo med vožnjo.
S stališča British Advertising Council je izraz vozila brez emisij sprejemljiv le, če je iz konteksta, v katerem je uporabljen, jasno razvidno, da gre izključno za emisije med vožnjo.
Pri drugem spornem oglasu je situacija precej podobna. Proizvajalec MG ponuja testne vožnje svojih priključnih hibridov in električnih avtomobilov, v besedilu pa uporablja besede »vozila brez emisij« oziroma "ničelne emisije" na enak zavajajoč način kot BMW.
Seveda velja tudi za priključne hibride
Pri ASA so prepovedali nadaljnje prikazovanje tega oglasa v izvirni obliki, dokler ne bo jasno navedeno, da gre za emisije, ki nastajajo med vožnjo. Če so v besedilu omenjeni tudi priključni hibridi, mora biti tudi jasno in razločno navedeno, da do izpustov med vožnjo ne prihaja le, če je aktiven izključno elektromotor.
In zakaj je takšno oglaševanje zbodlo Britance? Električna vozila so namreč vse prej kot brez emisijska. Seveda med vožnjo ne oddajajo emisij, a dejstvo je, da te nastajajo med proizvodnjo električne energije. Slovensko povprečje izpustov CO2 je tako po zadnjih razpoložljivih podatkih znašalo 300 gramov za proizvodnjo ene kilovatne ure električne energije.
Preberite še: