Električni avtomobili veljajo za veliko dražje od svojih bencinskih ali dizelskih različic. Toda ali je res tako ali gre le za mit? Nova raziskava ponuja odgovor.
Čeprav so bili na začetku električni avtomobili veliko dražji, se zdaj razlika med modeli glede na vrsto pogona manjša. Raziskava trga novih avtomobilov nemškega Centra za avtomobilske raziskave (CAR) je pokazala, da se je razlika v ceni dvajsetih najbolje prodajanih modelov na nemškem trgu novembra v primerjavi z oktobrom znižala za okoli 1100 evrov.
Vseeno morajo v povprečju kupci novih avtomobilov za baterijsko električno vozilo še vedno odšteti 5583 evrov več kot za vozilo z motorjem z notranjim zgorevanjem, pri čemer so upoštevane kataloške cene, ne pa oglaševanih s popusti.
Kot pojasnjuje vodja študije Ferdinand Dudenhoffer, se cene električnih avtomobilov nižajo pod vplivom zahtev Evropske unije, zaradi katerih so proizvajalci tako rekoč prisiljeni prodati določen odstotek električnih vozil. Od prihodnjega leta morajo namreč novi avtomobili v povprečju izpuščati 15 odstotkov manj CO2 kot leta 2021, sicer bodo proizvajalce doletele visoke kazni.
Še vedno pa je razlika med termičnim in električnim pogonom previsoka, da bi večje število kupcev prepričala o nakupu električnega vozila, če niso bili tako odločeni že v osnovi. Ob tem je treba upoštevati še več drugih dejavnikov, kot so stroški vzdrževanja in udobje ter praktičnost uporabniške izkušnje, vse to pa nazadnje tudi pojasnjuje, zakaj prodaja električnih avtomobilov ne narašča tako, kot si proizvajalci želijo.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere