VOZILI SMO: Nissan X-TrailElektrifikacija in lepotičenje za družinske pustolovščine

Drugačen od predhodnikov, z električno bencinskim pogonom, prostorno in udobno notranjostjo in tudi s terenskimi sposobnostmi.

23. 10. 2022

X-Trail je v Nissanovi enciklopediji zapisan z velikimi črkami, kajti od predstavitve prve generacije leta 2001 je bilo po svetu prodanih že več kot sedem milijonov primerkov, s čimer je postal eden najbolj priljubljenih družinskih križancev. Toda novinec četrte generacije je bistveno drugačen od predhodnikov, čeprav so razvojniki zanj črpali navdih iz dosedanjih treh generacij, ki so jih zaznamovali intuitivna tehnologija, prilagodljiva uporabnost in pogonski sklopi z možnostjo štirikolesnega pogona.

Tokrat sem se  z najnovejšim Nissanovim štirikolesnikom spoznal na domačem terenu, saj so mednarodno predstavitev za novinarsko srenjo  pripravili na gorenjskih panoramskih cestah s ciljem tik ob Bohinjskem jezeru in lepote Slovenije so bile vnovič deležne številnih pohval kolegov  iz tujine.

Pri novem X-Trailu je ob povsem sveži zunanjosti ter prostorni in urejeni notranjosti osrednja novost pogonski sklop. Tako kot pri drugih modelih je Nissan tudi pri tem športnem terencu opustil dizelske motorje in se usmeril v elektrifikacijo. V novincu sta na voljo dve pogonski možnosti, prvič ga premika kombinacija 1,5- litrskega prisilno polnjenega trivaljnega bencinskega motorja s prilagodljivim kompresijskim razmerjem in sprednjega elektromotorja.

Ne gre za običajni hibridni pogon, saj kolesa poganja le električni motor, medtem ko ima termični stroj vlogo generatorja in nima neposredne povezave s kolesi. Z linearnim prilagajanjem se vrti v območju vrtljajev, ki ustrezajo hitrosti avtomobila in se ob močnejšem pospeševanju ne povzpnejo v moteče višave.

Za nameček je X-Trail  lahko oborožen s štirikolesnim pogonom, ki mu pri Nissanu pravijo e-4ORCE. V tem primeru je na zadnji osi  dodatni 94-kilovatni električni motor, skupna moč sistema znaša 157 kilovatov  (213 KM), avtomobil pa z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v sedmih sekundah. S štirikolesnim pogonom ima X-Trail celo nekaj terenskih sposobnosti na manj zahtevnih brezpotjih, prispeva pa tudi več oprijema v dežju, snegu in ledu.

X-Trail bo na voljo tudi z 1,5-litrskim prisilno polnjenim trivaljnim bencinskim motorjem, ki poganja prednji kolesi z močjo 120 kW (163 KM) in 300 Nm navora, ki se prenaša prek samodejnega brezstopenjskega menjalnika  Ta pogonski sklop je opremljen tudi s tehnologijo blagega hibrida z napetostjo 12 voltov.

V notranjosti je veliko prostora, celo toliko, da ima X-Trail lahko tudi tretjo vrsto sedežev, ki je primerna za tiste,  ki merijo do 160 centimetrov. Družinsko naravnanost potrjuje tudi 585-litrski prtljažnik, k udobnemu vstopanju pa svoj  delež prispevajo še vrata, ki se odpirajo pod 85-stopinjskim kotom. Ne nazadnje je tudi podvozje uglašeno tako, da potniki na cestah z ne povsem ravno površino ne čutijo velikih pretresov.

Materiali in izdelava izžarevajo visoko stopnjo kakovosti, ki jo voznik občuti prek digitaliziranih merilnikov ter velikega in grafično zelo dobro podprtega osrednjega zaslona s številnimi funkcijami. In številni so tudi asistenčni sistemi za varnejšo in udobnejšo vožnjo, pravzaprav vsi, ki jih ta trenutek premorejo pri Nissanu.

Prvi primerki bodo na slovenskem trgu konec novembra ali v začetku decembra, cene se začenjajo pri dobrih 33  tisočakih, najdražji X-Trail pa bo na voljo za nekaj več kot 52 tisoč evrov.