Kdor je stavil na elektrifikacijo, se je uštel. To so avtomobilske znamke, ki še imajo trdne finančne temelje

4. 2. 2025 | Jaka Drozg
Deli

Strokovna analiza kljubuje tržni vrednosti na borzah in brez zadržkov namigne, katera podjetja imajo trdne temelje za prihodnost.

Brand Finance, svetovno vodilno podjetje za neodvisno vrednotenje blagovnih znamk in strateško svetovanje, je za leto 2025 pripravilo analizo najvrednejših blagovnih znamk na svetu. V to analizo so seveda zajete tudi avtomobilske znamke, rezultati pa so, vsaj v primerjavi z njihovo tržno vrednostjo, presenetljivi. V težavah so predvsem tisti, ki so stavili na elektrifikacijo.

Kdor je stavil na elektrifikacijo, se je uštel. To so avtomobilske znamke, ki še imajo trdne finančne temelje
UI

Velik udarec je recimo doživela Tesla, ki ji je vrednost v zadnjem letu dni padla za kar 26 odstotkov iz 58 na 43 milijard dolarjev. Trdijo, da na to vpliva zastarela modelna paleta (ki so jo letos že delno posodobili) ter kontroverzni Elon Musk, s katerim se večina potencialnih kupcev noče povezovati. Njihovi izračuni pa poleg zunanjih faktorjev vključujejo tudi odnos do znamk, licenčne pogodbe, prodajne številke, tržno vrednost in še marsikaj drugega.

Prenovljeni Tesla Model Y
Tesla

Takšen padec je Teslo izrinil s stopničk. Na tretje mesto se je tako povzpela skupina Hyundai, na drugo mesto pa kljub 11-odstotnemu padcu vrednosti Mercedes. Na prvem mestu je ostala Toyota, ki ji je vrednost narasla za 23 odstotkov na kar 64,7 milijarde dolarjev. Na seznamu vseh svetovnih podjetij se je Toyota uvrstila na 18. mesto, med 100 najvrednejših podjetij pa je kar 9 avtomobilskih.

Tržna vrednost kaže povsem drugo sliko

Kdor je stavil na elektrifikacijo, se je uštel. To so avtomobilske znamke, ki še imajo trdne finančne temelje
UI

Tržna vrednost avtomobilskih podjetij, izračunana na podlagi vrednosti delnic, pa prikaže nekaj pričakovanega favoritizma. Tam na prvem mestu ostaja Tesla, z manj kot petino njene vrednosti ji na drugem mestu sledi Toyota. Na tretjem mestu je Xiaomi, ki večine vrednosti seveda ni pridobil z avtomobilskim oddelkom. 100 milijard dolarjev tržne vrednosti preseže še kitajski BYD, peterico pa zaključi Ferrari.

Velike kadrovske menjave - to so znamke z novimi direktorji

Novo na Metroplay: Pižama in strokovnjakinja za prehrano Lana Trampuš razbijata mite o proteinih | Več vem, bolje jem