Elektromobili in hibridi leta 2009

13. 1. 2010
Deli

Kaj je bilo prej: potreba po ­elektromobilu ali elektromobil? Ali še bolje: kaj bo prej?

Ne, časi niso takšni. Pri Avto magazinu smo že ničkolikokrat spomnili, koliko ljudi hrani avtomobilska industrija po vsem svetu, da pa bi videli, koliko je odvisnikov od osebnega prevoza, niti ne potrebujemo kakega posebnega teoretičnega izvajanja; dovolj je le pogledati skozi okno ali se ob 17. uri odpraviti z avtomobilom skozi mesto.

Zato je jasno, da je prav ta avtomobilska industrija tako previdna, da bo elektromobil ponudila prej, preden bo to zares nujno, oziroma če smo natančni – izjemno se trudi, da bi ga.

Kakorkoli namreč obrnete stvari – ali gre za pretirano škodo na račun našega planeta (čeprav pogled z večje razdalje vse bolj kaže, da morda ni povsem tako), ali bo res presahnila pipica (pa tudi to se vsake toliko izkaže, da je dosti dlje, kot smo še pred tremi desetletji brali v učbenikih), ali bo nafta kljub vse večjemu bratstvu in ljubezni med narodi postala prava strateška surovina (kar kakšno stoletje sicer že je, ampak očitno ne v 'zadostni' meri), ali se bomo ljudje preprosto naveličali ropota in bo elektromobil postal tako močan trend, da bodo avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem postali živi fosili kot rezultat neke evolucije ljudskega uma, ali pa se bo zgodilo kaj, česar naši omejeni um še ne zmore slutiti – elektromobili so na pohodu.

Še pred dvema desetletjema so se pojavljali prototipi z električnim pogonom, ki so bili ali bahanje pred publiko ali v najboljšem primeru namenjeni lokalno omejenim projektom. Danes, pri vseh teh konceptih, vse kaže, da gre zares.

Tehnikom so naložene naloge, ki jim pred 20 leti še zdaleč niso bili kos, in verjeli ali ne, pri tem so jim v veliko pomoč mobilni telefoni.

Rak rana elek­tromobilov je od samega začetka vir energije, ki se mu reče baterija ali akumulator, in če ne bi bilo takšnega povpraševanja po različnih električnih in elektronskih igračah, najbrž tehnologija baterij ne bi bila tu, kjer danes je.

Če pogledamo od blizu: avtomobil je tehnično izjemno dodelan, elektromotorji tudi, ves trud in energija se vrtita okrog tega, kako elektromobilu zagotoviti današnjim klasičnim avtomobilom primerljive zmogljivosti in domet.

Tule se moramo za hip strezniti: rešitve še ni. Če bi bila, bi vsi proizvajalci ponujali paleto elektromobilov. Pa je, kot ste opazili, ne. Se pa trudijo, delajo, razvijajo in – dražijo.

Upoštevaje tudi hibridna vozila smo v letu 2009 med pomembnejšimi prototipi zasledili to, kar si lahko ogledate in preberete v fotogaleriji. Ni prav veliko, je pa ogromno v primerjavi s prejšnjimi leti.

Preberite še:

Vinko Kernc, foto: Tovarne

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja