Enajst minut, 58 sekund in nič izpusta

6. 8. 2008
Deli

Na 20, 8 kilometrov dolgem dirkališču Nürburgring je Nissan postavil novi rekordni dosežek. Tokrat z X-Trailom na gorivne celice.

Po Zelenem peklu, kot označujejo progo okrog mesteca Nürburg, se je Frank Eickholt, član Nissanovega moštva dirke za 24 ur Nürburgringa, podal z 1, 3 milijona evrov vrednim prototipom. Kljub temu, da je imel X-Trail serijske pnevmatike za vožnjo po vsakdanjih cestah in je bila proga mokra, kar ni omogočalo dirkaško agresivnega sloga vožnje, je voznik dosegel vzpodbuden čas 11 minut in 58 sekund.

Elektromotor z največjo močjo 88 kW (120 'konjev') in največjim navorom 280 Nm je nameščen spredaj. Po podatkih, ki veljajo za X-Traile, ki od leta 2006 občasno vozijo po japonskih in kalifornijskih cestah, ob polni posodi z vodikom požene vozilo do največje hitrosti 150 km/h in ima doseg 500 km.

X-Trail, s katerim je bil dosežen dirkaški rekord za vozila na gorivne celice, je opremljen z najsodobnejšimi litij-ionskimi akumulatorji, v katere se shranjuje električna energija, ki je pridobljena iz kinetične energije ob zaviranju in vožnji po klancu navzdol. Shranjena električna energija je uporabljena za zagon, speljevanje in pospeševanje.

Vozilo je v začetnem obdobju razvoja. Trenutno Nissanovi strokovnjaki največ pozornosti namenjajo brezhibnemu in trajnemu ter zanesljivemu delovanju sestavnih delov pogonskega sklopa na gorivne celice. Ob tem odpravljajo težave, povezane s shranjevanjem vodika, in zmanjšujejo tehnološke stroške. Po načrtih naj bi serijska izdelava Nissanovih vozil na gorivne celice stekla leta 2015.

Foto: Nissan

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja