Načrti, da bo za avtomobilske proizvajalce obvezno v svoja vozila, namenjena evropskemu trgu, namestiti skoraj 30 različnih naprednih varnostnih sistemov, kot so omejevalnik hitrosti in sistemi za zaznavanje voznikove utrujenosti ali nezbranosti, so naletela na pozitiven odziv dobaviteljev in varnostnih skupin.
Evropska komisija s tem načrtuje zmanjšanje števila prometnih nesreč, namerava pa tudi omogočiti bolj povezano in avtomatizirano mobilnost ter spodbuditi inovacije evropske avtomobilske industrije.
»Napredne varnostne tehnologije bi lahko imele enak vpliv kot varnostni pas, ko smo ga prvič uvedli,« je v svoji izjavi dejala evropska komisarka za enotni trg, industrijo in podjetništvo, Elzbieta Bienkowska. »Številne izmed potrebnih funkcij so že danes na voljo, še posebej v dražjih vozilih,« je dodala.
Pri Volvu so pred dnevi že napovedali, da bodo v naslednjo generacijo svojih vozil začeli vgrajevati posebne kamere in tipala, da bo avtomobil lahko posredoval, če bo voznik pod vplivom alkohola ali nezbran.
»Nova pravila bodo zelo velik skok naprej na področju prometne varnosti,« pa pravi Antonio Avenoso, vodja Evropskega sveta za prometno varnost. Tudi Evropsko združenje avtomobilskih dobaviteljev pozdravlja zadani rok v letu 2022 in napoveduje, da bo tehnologijo tako moč brez težav vpeljati.
V skladu s tako imenovanimi splošnimi varnostnimi pravili bodo morali biti določeni varnostni sistemi serijsko vgrajeni v osebna vozila, med njimi pa so:
- sistem za opozarjanje voznika na utrujenost ali nezbranost, denimo v primeru uporabe mobilnega telefona;
- inteligentni omejevalnik hitrosti (ISA), ki lahko samodejno prepreči voznikom prekoračitev omejitve hitrosti s pomočjo branja prometnih znakov in navigacijskega sistema;
- sistem za varno vzvratno vožnjo s kamero ali tipali;
- snemalnik podatkov ('črna skrinjica') v primeru prometne nesreče;
- sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu.
Združenje avtomobilskih proizvajalcev ACEA pa pravi, da bo upoštevanje novih pravil pravi izziv. Predstavniki združenja so izjavili, da sicer podpirajo prizadevanja Evropske unije po večji varnosti v prometu, vendar so mnenja, da avtomobilski proizvajalci tega bremena ne bi smeli prevzeti sami.
»Sama tehnologija ne bo dovolj. Za čim boljši učinek se moramo boriti za integriran pristop na področje prometne varnosti. Tehnologijo moramo kombinirati z boljšo cestno infrastrukturo ter varnejšo vožnjo posameznikov,« so v torek izjavili predstavniki združenja ACEA.
Združenje ACEA je v preteklosti sicer nasprotovalo uvedbi inteligentnega omejevalnika hitrosti, saj naj bi sistem prevečkrat neupravičeno opozarjal na prekoračitev zaradi napačnega podatka o omejitvi.
Evropska komisija predlaga obvezno uvedbo naprednih varnostnih sistemov od leta 2022 naprej. Posledično pričakujejo 25.000 smrtnih izidov prometnih nesreč manj v Evropi do leta 2038. Izjavili so tudi, da nova tehnologija naj ne bi imela posebej občutnega učinka na ceno novih vozil. Predloge naj bi zdaj potrdila Evropski parlament in Evropski svet.
»Večinoma takšne stvari potrdijo brez težav,« je izjavil predstavnik Evropskega sveta za prometno varnost. »Zapletlo bi se morda lahko, ker bodo najverjetneje odločali po majskih parlamentarnih volitvah.«