Združevanje proizvajalcev v boju proti kaznim evropske unije. To je najnovejša naveza

7. 1. 2025 | STA
Deli
Združevanje proizvajalcev v boju proti kaznim evropske unije. To je najnovejša naveza (foto: Profimedia)
Profimedia

Vsi se seveda želijo izogniti kaznim in za to iščejo različne načine.

Stellantis, Toyota, Ford, Subaru in Mazda nameravajo združiti svoje izpuste s Teslo, da bi se izognili milijardnim kaznim, kažejo dokumenti, ki jih je 6. januarja objavila Evropska komisija.

Evropski cilji za emisije CO2 do leta 2025 so za približno 15 odstotkov nižji od ravni iz leta 2021. Po ocenah strokovnjakov bodo proizvajalci morali prodati vsaj 20 odstotkov povsem električnih vozil, medtem ko delež električnih vozil na trgu v Evropi stagnira pri manj kot 14 odstotkih.

Če cilji ne bodo doseženi, bo kazen znašala 95 evrov za vsak gram CO2, ki presega dovoljeno mejo, na vozilo. Lani je združenje ACEA ocenilo, da bi proizvajalci lahko skupaj plačali več kot 15 milijard evrov kazni, vendar je okoljska organizacija Transport & Environment decembra napovedala, da bi bil ta znesek verjetno bistveno nižji, morda manj kot 1 milijarda evrov.

Tesla bo delovala kot upravljavec emisijske naveze, kar je razvidno iz izjave o nameri, predložene Evropski komisiji. Poteza omogoča proizvajalcem, da skupaj izpolnjujejo stroge emisijske zahteve, hkrati pa optimizirajo svoje vire.

Predstavnik Stellantisa je danes izjavil: »Zavezani smo k zmanjšanju emisij CO2, sodelovanje s Teslo pa bo prispevalo k doseganju naših ciljev za leto 2025 ob optimalni uporabi virov.« Pri Toyoti, Fordu in Tesli za komentar odgovorov še niso podali.

Avtomobilske znamke v tej navezi so lani do novembra pokrivale skoraj 30 odstotkov prodaje v Evropi, Tesla pa je v tem obdobju dosegla 2,2-odstotni tržni delež, kažejo podatki ACEA.

Združenje ACEA in nekateri proizvajalci avtomobilov so pozvali k odložitvi ali spremembi ciljev. To je prva tovrstna naveza za leto 2025, ko so emisijski standardi znova občutno zaostreni. Pri prejšnjem znižanju standardov leta 2020–21 so številni proizvajalci prav tako združili izpuste, a kljub temu nekateri niso dosegli ciljev, kar je povzročilo več kot 500 milijonov evrov kazni. Med kaznovanimi so bili Volkswagen, Suzuki in Jaguar Land Rover.

Strokovnjaki ocenjujejo, da prodaja enega povsem električnega vozila lahko izravna emisije treh do štirih vozil na bencinski ali dizelski pogon. Volkswagen in Renault sta že lani nakazala pripravljenost za združevanje emisij, da bi dosegla cilje za leto 2025.

Vodja prodaje pri Volkswagnu Martin Sander je pred kratkim izjavil, da je znamka v »dobrem položaju« za dosego ciljev, zahvaljujoč razširjenemu portfelju električnih in priključno-hibridnih vozil. Po njegovih besedah bo četrtina Volkswagnovih evropskih prodaj letos morala biti povsem električna, da se izognejo kaznim.

Tudi Stellantis in drugi proizvajalci so napovedali zmanjšanje proizvodnje modelov z notranjim zgorevanjem, da bi povečali prodajo električnih vozil. BMW-jev izvršni direktor Oliver Zipse pa je novembra izjavil, da je BMW pripravljen doseči svoje cilje za leto 2025.

Četrtinski padec prodaje na največjem evropskem trgu

Novo na Metroplay: Alenka Husič o najlepših spominih, vzgoji hčerk in pestrem preteklem letu