Gre za enega najpomembnejših trgovinskih ukrepov, ki bo zagotovo imel širok vpliv na gospodarstvo.
Nemčija bo v danes glasovala proti uvedbi carin Evropske unije na kitajska električna vozila, so za Reuters povedali viri, ki so seznanjeni s situacijo.
Preberite še:
V prvem, nezavezujočem glasovanju julija je Nemčija ostala vzdržana glede predloga Evropske komisije za uvedbo carin, vendar je od takrat industrija pritisnila na nemškega kanclerja Olafa Scholza, naj na današnjem glasovanju držav članic EU glasuje proti predlogu.
Predlog komisije bo uveljavljen, razen če se proti njemu izreče kvalificirana večina 15 držav članic, ki predstavljajo 65 odstotkov prebivalstva EU, kar predstavlja visoko oviro.
Po poročanju Reutersa bodo Francija, Grčija, Italija in Poljska glasovale za uvedbo carin, kar bi bilo dovolj za sprejetje enega najpomembnejših trgovinskih ukrepov EU.
Nemški vladni predstavnik ni želel komentirati situacije.
Španija je v četrtek sporočila, da bi morala EU poiskati kompromis in dogovor s Kitajsko. Minister za gospodarstvo Carlos Cuerpo je v pismu podpredsedniku Evropske komisije Valdisu Dombrovskisu poudaril, da je Španija drugi največji proizvajalec avtomobilov v EU.
Skrbijo jih povračilni ukrepi
Nemški avtomobilski proizvajalci Volkswagen, BMW in Mercedes-Benz, ki so lani ustvarili tretjino svojih prihodkov na Kitajskem, nasprotujejo uvedbi carin zaradi strahu pred povračilnimi ukrepi in možnostjo trgovinske vojne z drugim najpomembnejšim trgovinskim partnerjem države.
IG Metall, močan nemški sindikat, in predstavniki zaposlenih v avtomobilski industriji so v četrtek prav tako izrazili nasprotovanje carinam, saj menijo, da ne bodo izboljšale konkurenčnosti evropske avtomobilske industrije.
Uradniki EU pa zagovarjajo uvedbo carin kot nujno potezo za izenačitev konkurenčnih pogojev in nasprotovanje kitajskim subvencijam, ki vključujejo poceni posojila, zemljišča in surovine.