Evropska komisija je zavrnila predloge kitajskih proizvajalcev električnih vozil, s katerimi so se ta želela izogniti carinam na uvoz svojih vozil v EU. Kot so danes pojasnili v Bruslju, t. i. cenovne zaveze kitajskih podjetij ne bi odpravile škodljivih učinkov kitajskih državnih subvencij za električna vozila.
Preberite še:
Tiskovni predstavnik komisije Olof Gill je danes potrdil, da je več kitajskih proizvajalcev električnih vozil predlagalo t. i. cenovne zaveze, s katerimi bi zvišale cene svojih proizvodov in nadzorovale obseg izvoza v EU. To bi podjetja storila, da bi se izognila carinam.
"Lahko potrdim, da je komisija podrobno preučila ponudbe na podlagi pravil Svetovne trgovinske organizacije in EU. Osredotočili smo se na to, ali bi te cenovne zaveze odpravile škodljive učinke subvencij ter ali bi lahko bilo mogoče te zaveze učinkovito spremljati in izvajati. Komisija je ugotovila, da nobena od ponudb ne izpolnjuje teh zahtev," je povedal Gill.
V Bruslju medtem danes niso želeli komentirati izjav španskega premierja Pedra Sancheza, ki je v sredo ob zaključku svojega obiska na Kitajskem Evropsko komisijo in članice EU pozval k ponovnemu premisleku o stališču glede uvedbe carin na kitajska električna vozila. V Berlinu, kjer nasprotujejo carinam, so to pozdravili.
Gill je dejal zgolj, da se na komisiji trenutno osredotočajo na naslednje korake v preiskavi kitajskih subvencij in da ostajajo odprti za rešitev v okviru pogajanj s kitajsko stranjo. "Kakršnakoli rešitev mora ustrezno nasloviti škodljive učinke nezakonitih subvencij, ki smo jih odkrili v preiskavi," je poudaril.
Napovedal je, da se bo izvršni podpredsednik komisije, pristojen za trgovino, Valdis Dombrovskis prihodnji četrtek v Bruslju na to temo sestal s kitajskim ministrom za trgovino Wang Wentaom.
Evropska komisija je ugotovila, da proizvajalci vozil v azijski velesili uživajo koristi nepoštenih državnih subvencij in s 5. julijem poleg že obstoječih 10-odstotnih carin uvedla začasne dodatne carine v višini od 7,8 do 35,3 odstotka.
Zdaj mora državam članicam predstaviti predlog dokončne odločitve, o kateri naj bi po poročanju tujih medijev glasovale konec meseca. Dokončno uvedbo carin lahko Svet EU prepreči s t. i. kvalificirano večino. To pomeni, da mora proti glasovati 15 članic, v katerih živi najmanj 65 odstotkov prebivalstva EU.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj