Evropa (navidez) popušča Kitajski, a Kitajci z novim predlogom najbrž ne bodo zadovoljni

22. 8. 2024 | STA
Deli

Po mesecu in pol očitno EU "umirja žogico". Bodo kitajski proizvajalci z novimi predlogi zadovoljni?

Evropska komisija je v najnovejšem osnutku predlagala nekoliko nižje dodatne carine za uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske. Začasne dodatne carine je uvedla 5. julija, potem ko je v sklopu preiskave preliminarno ugotovila, da izdelovalci v azijski velesili uživajo koristi nepoštenih subvencij v okviru dobavne verige.

Preberite še:

Evropa (navidez) popušča Kitajski, a Kitajci z novim predlogom najbrž ne bodo zadovoljni
BYD

Osnutek predloga odraža pripombe kitajskih proizvajalcev na začasne dodatne carine, ki so začele veljati v začetku julija, prav tako upošteva dosedanje ugotovitve Bruslja v sklopu preiskave, ki jo je začela oktobra lani. Po pojasnilih Evropske komisije gre za vmesni postopkovni korak, na katerega bodo lahko stranke v postopku podale pripombe.

Potem ko je Bruselj za avtomobile največjega kitajskega izdelovalca električnih avtomobilov BYD uvedel začasno dodatno carino v višini 17,4 odstotka, za avtomobile podjetja Geely 20-odstotno in za avtomobile izdelovalca SAIC 38,1-odstotno, so te v osnutku nekoliko znižali.

Znanstvenike osupnile veverice, ki so spremenile vedenje: postale so mesojede
BYD Atto 3

BYD Atto 3

Byd

Po novem bi za BYD veljale 17-odstotne dodatne carine, za Geely 19,3-odstotne, za SAIC pa 36,3-odstotne.

Za ostale izdelovalce - pri tem ne gre le za kitajska podjetja, ampak tudi za globalne multinacionalke, ki električne avtomobile izdelujejo v največjem azijskem gospodarstvu - je Bruselj za podjetja, ki bodo sodelovala v preiskavi, sprva uvedel povprečne 21-odstotne dodatne carine, v osnutku pa po novem predlaga 21,3-odstotne. Za tista, ki ne bodo sodelovala, zdaj predlaga 36,3-odstotne, potem ko je začasno uvedel 38,1-odstotne.

kitajska električni avtomobili parkirišče pristanišče
Profimedia

Preiskavo je Evropska komisija uradno začela 4. oktobra lani, 4. julija letos pa je v uradnem listu objavila uredbo o uvedbi začasnih dodatnih carin. Te so začele veljati dan pozneje.

Danes je vpletenim v postopek razkrila osnutek sklepa o uvedbi dokončnih dodatnih carin, zainteresirani pa imajo deset dni časa za vložitev pripomb. Komisija bo nato državam članicam predstavila dokončno odločitev. Dokončne ukrepe mora sicer Bruselj uvesti najpozneje štiri mesece po uvedbi začasnih carin. Morebitni ukrepi bodo veljali pet let z možnostjo podaljšanja.

Ste že opazili ta prometni znak? Pri nas ga ni, v Evropi pa nas lahko doleti tudi visoka kazen, če ga ne upoštevamo

Novo na Metroplay:  Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec