Skupaj proti Trumpovim ukrepom: EU in Kitajska znova za pogajalsko mizo

11. 4. 2025 | Gregor Žvab

Glede na to, da ameriški predsednik "carini" praktično cel svet, bo povezovanje očitno nujno.

Evropska unija in Kitajska sta začeli uradne pogovore o oblikovanju novega sistema določanja cen za električna vozila, ki bi lahko nadomestil obstoječe carine, poroča Reuters, sklicujoč se na nemški Handelsblatt.

Pogovori so stekli v luči sprememb v svetovni trgovinski politiki, predvsem zaradi zadnjih potez nekdanjega ameriškega predsednika Donalda Trumpa, katerih posledice so nenamerno okrepile prisotnost kitajskih avtomobilskih znamk na evropskem trgu, hkrati pa omejile njihov dostop do ameriškega.

denza, kitajska
Profimedia

Cene namesto carin?

Po besedah tiskovnega predstavnika EU je evropski komisar za trgovino Maroš Šefčovič v zadnjih 24 urah opravil razgovore s kitajskim ministrom za trgovino Wang Wentaojem. Obe strani sta se dogovorili, da bosta začeli preverjati možnosti uvedbe cenovnega minimuma za kitajska električna vozila na evropskem trgu.

Čebulo verjetno režete narobe. Slavni kuhar razkril, kako je prav

Kitajsko ministrstvo za trgovino je v Pekingu prav tako potrdilo, da se bodo pogajanja začela nemudoma.

Komisar Šefčovič je že pred tem poudaril, da mora biti morebitna ureditev o cenovnem dnu enakovredna obstoječim carinskim ukrepom v smislu učinkovitosti in nadzora. Evropska unija od oktobra 2023 na kitajska električna vozila namreč uporablja carine v višini do 45,3 odstotka, kar je sprožilo tudi kitajske povračilne ukrepe, med katerimi je bil posebej prizadet francoski izvoz konjaka (znamke kot sta Hennessy in Rémy Martin).

Trumpov učinek na avtomobilsko trgovino

Pobuda za nova pogajanja prihaja v času, ko Trump napoveduje tritedensko začasno ustavitev "recipročnih carin"proti vsem državam razen Kitajski, kar napoveduje nove dodatne obremenitve za kitajsko blago.

Ta usmerjena trgovinska politika je bistveno vplivala na svetovno avtomobilsko industrijo. Kitajske avtomobilske znamke, ki se zaradi visokih tarif srečujejo z omejenim dostopom do ameriškega trga, zdaj intenzivneje vlagajo v evropske trge. Znamke, kot so BYD, SAIC in Geely, so tako svojo izvozno strategijo vse bolj preusmerile proti Evropi.

Strokovnjaki za mednarodno trgovino ocenjujejo, da gre za klasičen primer preusmeritve trgovinskih tokov. »Ko postane ameriški trg za kitajske avtomobile praktično zaprt, proizvajalci iščejo nove priložnosti tam, kjer so ovire še vedno obvladljive,« pravi eden od analitikov.

kitajska električni avtomobili izvoz
Profimedia

Krepitev trgovinskih vezi med EU in Kitajsko

Pripravljenost Evropske unije za pogajanja o alternativah obstoječim carinam kaže na to, da evropski uradniki želijo oblikovati trajnejši okvir za trgovino s Kitajsko, še posebej v času naraščajočih globalnih trgovinskih napetosti.

Za kitajske proizvajalce bi uvedba cenovnega dna pomenila več predvidljivosti pri načrtovanju poslovanja v Evropi, hkrati pa bi lahko prispevala k stabilnemu utrjevanju njihove prisotnosti na enem izmed ključnih izvoznih trgov zunaj Azije.

Nenamerni učinek Trumpove ostrine do Kitajske pa je, ironično, pripeljal do večjega trgovinskega zbliževanja med Kitajsko in Evropo v času, ko so transatlantski odnosi vse bolj na preizkušnji.

Pretresi na vrhu mednarodne avtomobilistične organizacije Fie. Odstopil eden najpomembnejših ljudi