Proizvajalci in dobavitelji pravijo: cilji za leto 2035 so nedosegljivi. Posledice pa bi lahko bile za industrijo zelo hude

28. 8. 2025 | Gregor Žvab
Proizvajalci in dobavitelji pravijo: cilji za leto 2035 so nedosegljivi. Posledice pa bi lahko bile za industrijo zelo hude (foto: Profimedia)
Profimedia

Prihodnji mesec se bodo sestali s predsednico Evropske komisije Ursulo von der Leyen. Zanimivo bo videti, kaj bodo prinesli pogovori.

Vodstvi dveh najmočnejših evropskih avtomobilskih organizacij – ACEA (združenje proizvajalcev avtomobilov) in CLEPA (združenje dobaviteljev) – sta v pismu Evropski komisiji opozorili, da cilji EU glede zmanjšanja izpustov CO₂ v avtomobilskem sektorju do leta 2035 niso več realni.

Predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen bo 12. septembra gostila vodilne predstavnike avtomobilske industrije, da skupaj razpravljajo o prihodnosti panoge, ki jo hkrati ogrožata ostro kitajsko tekmovanje na področju električnih vozil in uvozne tarife Združenih držav.

Glavni očitki industrije

Predsednik ACEA in izvršni direktor Mercedes-Benza Ola Källenius ter Matthias Zink, prvi mož Schaefflerjeve divizije pogonskih sklopov in predsednik CLEPA, poudarjata, da so evropski proizvajalci vozil preveč odvisni od Azije pri dobavi baterij, poleg tega pa se soočajo z neenakomerno infrastrukturo polnilnic, višjimi stroški proizvodnje in trgovinskimi omejitvami iz ZDA.

S septembrom v Ljubljani sprememba pri treh linijah LPP

Čeprav se industrija zavezuje k podnebnemu cilju ogljične nevtralnosti do leta 2050, sta Källenius in Zink zapisala, da »doseganje togih ciljev za zmanjšanje CO₂ do let 2030 in 2035 v današnjem svetu preprosto ni več izvedljivo«.

Hibridi in alternativna goriva kot rešitev

Oba voditelja menita, da pravne obveznosti in kazni same po sebi ne bodo pospešile prehoda. Kot rešitev vidita širši nabor tehnologij: električna vozila bodo sicer v ospredju, a prostor morajo dobiti tudi priključni hibridi, podaljševalniki dosega, učinkoviti motorji z notranjim zgorevanjem, vodikova tehnologija in ogljično nevtralna goriva.

Prav tako zahtevata, da se ponovno preuči CO₂ regulacija za težka tovorna vozila in avtobuse, saj naj bi trenutni predlogi dodatno obremenjevali že tako šibke dobaviteljske verige.

Razkorak med cilji in realnostjo

Čeprav proizvajalci na trg uvajajo vse več električnih modelov, ta segment še vedno predstavlja le okoli 15 odstotkov prodaje v EU, pri čemer je sprejemanje električnih vozil med državami močno neenakomerno. Hkrati največji del zaslužka še vedno prihaja iz klasičnih motorjev, zlasti pri dobičkonosnih SUV-jih in premijskih vozilih.

Tudi dobavitelji so v stiski. Continental že zmanjšuje število zaposlenih, pri Valeu pa opozarjajo na upad dobičkonosnosti zaradi počasnejše rasti povpraševanja po električnih vozilih in višjih stroškov financiranja. Analitiki zato pričakujejo nadaljnje prestrukturiranje v celotni dobavni verigi.

Kitajski velikan je obšel evropske carine. Svojo ofenzivo pa še krepi