Propad električne prihodnosti? Avtomobilski velikani pritiskajo na EU!

11. 12. 2025 | Uredništvo
<p>Eden redkih med terenskimi poltovornjaki, ki ga lahko poganja tudi šestvaljni turbodizelski motor. Ki je zelo primeren tako za avtocestne vožnje kot tudi za spopadanje s terenskimi preprekami.</p> (foto: Uroš Modlic)
<p>Eden redkih med terenskimi poltovornjaki, ki ga lahko poganja tudi šestvaljni turbodizelski motor. Ki je zelo primeren tako za avtocestne vožnje kot tudi za spopadanje s terenskimi preprekami.</p>
Uroš Modlic

Evropska komisija bo ta mesec predstavila posodobljen predlog pravil, ki bi lahko določil, ali bodo motorji z notranjim zgorevanjem v EU res kmalu zgodovina ali pa bo njihova zgodba trajala dlje, kot smo sprva verjeli.

Čeprav je Evropska unija pred leti začrtala konec prodaje novih vozil z izpusti od leta 2035, se znotraj avtomobilske industrije oblikuje drugačen scenarij. Mercedes-Benz, Stellantis in BMW naj bi tiho pripravljali načrte, ki predvidevajo daljše življenje motorjev z notranjim zgorevanjem, razkrivajo viri iz industrije. Ti trdijo, da dobavitelji že prejemajo prve usmeritve, naj se pripravijo na neelektrične pogonske sklope tudi po uradnem datumu izstopa.

Razlog za premik ni presenetljiv: prehod na električna vozila poteka počasneje od pričakovanj, hkrati pa evropske proizvajalce močno pritiska konkurenca iz Kitajske. Del industrije in več vladnih predstavnikov zato poziva Bruselj, naj ponovno premisli zakonodajo, ki je bila zasnovana v povsem drugačnih tržnih razmerah.

Generalni sekretar združenja evropskih dobaviteljev CLEPA, Benjamin Krieger, poudarja, da številni proizvajalci ne verjamejo v popolno elektrifikacijo do leta 2035. Po njegovih besedah bo trg potreboval hibridne pogone, priključne hibride in druge premostitvene tehnologije, saj kupci še niso pripravljeni izbirati izključno električnih modelov.

V Franciji razburja predlog o vnovični obuditvi javnih hiš

Mercedes-Benz uradno potrjuje, da želi ostati prilagodljiv in v Evropi tudi v tridesetih letih ponujati elektrificirane motorje z notranjim zgorevanjem, če bo to potrebno. Stellantis in BMW svojih načrtov ne komentirata, a dogajanje nakazuje, da se za zaprtimi vrati oblikujejo nove strategije.

Prilagajati se morajo tudi znamke, ki so želele voditi električno revolucijo. Volvo in Porsche sta že omilila svoje ambiciozne električne načrte in bosta ponudbo razširila z učinkovitimi motorji z notranjim zgorevanjem ter hibridi.

Nekoč so tu proizvajali sanje, danes pa ta slovita tovarna zapuščena sameva

Novo na Metroplay: