Pozitiven trend žrtev v cestnem prometu še ni dovolj. Cilji namreč niso doseženi

11. 10. 2024 | STA
Deli
Pozitiven trend žrtev v cestnem prometu še ni dovolj. Cilji namreč niso doseženi (foto: Bobo)
Bobo

Tako v okviru EU kot tudi v Sloveniji se stanje sicer izboljšuje, a prepočasi.

V prometnih nesrečah je na ozemlju EU lani umrlo 20.400 ljudi oz. 46 ljudi na milijon prebivalcev, kažejo podatki generalnega direktorata Evropske komisije za mobilnost in promet. V primerjavi z letom 2019 je trend smrtnosti upadel za okoli 11 odstotkov. V Sloveniji je lani na cestah umrlo 82 ljudi oz. 20 odstotkov manj kot leta 2019.

Kljub temu, da je na ravni EU lani v prometnih nesrečah življenje izgubilo dva odstotka manj ljudi kot leto prej, v primerjavi z letom 2019 pa 11 odstotkov manj, tempo upadanja ne dosega želenega 4,5-odstotnega letnega zmanjšanja, skladno s katerim bi dosegli cilj, da se število smrtnih žrtev prometnih nesreč do leta 2030 prepolovi, so izpostavili v Bruslju.

Pozitiven trend žrtev v cestnem prometu še ni dovolj. Cilji namreč niso doseženi
zajem zaslona/promet.si

V Sloveniji je na cestah lani življenje izgubilo 82 ljudi oz. 39 na milijon prebivalcev. Absolutno število žrtev se je v primerjavi z letom prej zmanjšalo za štiri odstotke, v primerjavi z letom 2019 pa za 20 odstotkov. V primerjavi z enakim obdobjem lani je Slovenija letos zabeležila več kot 25-odstoten upad števila smrtnih žrtev.

Vsi otroci, ki kot odrasli postanejo bogati, imajo te lastnosti

Najnižje vrednosti od začetka vodenja sodobnih evidenc so lani zabeležili na Češkem, Cipru, Poljskem, v Romuniji in na Finskem. Največ smrtnih žrtev prometnih nesreč glede na milijon prebivalcev pa so našteli v Bolgariji (82), Romuniji (81), Latviji (75) in na Hrvaškem (71).

Leta 2018 si je EU zastavila cilj 50-odstotnega zmanjšanja števila smrtnih žrtev v cestnem prometu do leta 2030. Evropska komisija je nato marca lani predložila sveženj predlogov za izboljšanje varnosti v cestnem prometu, vključno s posodobljenimi zahtevami za vozniška dovoljenja in ukrepi za boljše čezmejno izvrševanje cestnoprometnih predpisov.

Novi stacionarni radarji v Domžalah uničeni že prvi dan

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?