Ukrep bi zajel kar 60 odstotkov vseh novo registriranih avtomobilov v uniji.
Evropska komisija pripravlja predlog, ki bi lahko od leta 2030 močno spremenil način poslovanja rent-a-car podjetij in velikih korporacij po vsej Evropski uniji. Po poročanju nemškega časnika Bild naj bi nova zakonodaja omejila nakupe vozil z motorji z notranjim zgorevanjem, saj bi bile poslovne flote lahko sestavljene izključno iz električnih vozil. Ukrep naj bi zajel podjetja, kot sta Sixt in Europcar, in pomeni de facto pospešitev že znanega cilja EU, ki predvideva konec prodaje novih vozil z izpusti CO₂ do leta 2035.
Nemški kancler Friedrich Merz je na načrte reagiral ostro in jih označil za nepremišljene in nevarne za evropsko avtomobilsko industrijo, ki velja za enega od ključnih stebrov gospodarstva na stari celini. “Ne smemo dovoliti, da uničimo svojo avtomobilsko industrijo s tem, ko stavimo na tehnologijo, ki morda do takrat še ne bo dovolj razvita ali dostopna za množično uporabo,” je povedal Merz na novinarski konferenci 21. julija.
Merz se zavzema za t. i. tehnološko odprtost, pri čemer opozarja, da Evropa ni dovolj odprta, hitra in dinamična. Prav zato meni, da bi morale biti vse tehnologije enakovredno obravnavane, ne pa da se izloča rešitve, ki trenutno še vedno predstavljajo večino na cestah.
Evropska komisija je za zdaj potrdila, da potekajo priprave novega predloga, vendar podrobnosti ni želela razkriti. Tiskovni predstavnik Komisije je za Bloomberg pojasnil, da predlog še ni bil uradno sprejet in da trenutno poteka ocena vplivov predlaganega ukrepa.
Trenutno avtomobilske flote predstavljajo okoli 60 odstotkov vseh novih registracij vozil v EU, kar pomeni, da bi lahko imel takšen ukrep ogromen vpliv na trg. Kritiki opozarjajo, da bi lahko omejitev povzročila dodatne stroške za podjetja in zavirala konkurenčnost evropskih proizvajalcev, zlasti tistih, ki še vedno ponujajo pretežno vozila z motorji z notranjim zgorevanjem.
Če bo predlog sprejet, bo to pomemben korak v smeri pospešene elektrifikacije prometa v EU, a obenem sproža vprašanja o pripravljenosti trga, infrastrukture ter dostopnosti električnih vozil za vse vrste uporabnikov.
Skladno z že sprejetimi cilji bo od leta 2035 na ozemlju EU dovoljena prodaja le še novih vozil brez emisij CO₂, torej predvsem električnih in potencialno vodikovih vozil. A če bo predlog za flote stopil v veljavo že pet let prej, bo to pomenilo resen preizkus za avtomobilsko industrijo in prevozniški sektor.