Če se to zgodi med dejanskim trkom, so posledice lahko zelo hude.
Najnovejše testiranje evropskega programa za ocenjevanje varnosti vozil Euro NCAP je postavilo na preizkušnjo kitajski mestni avtomobil MG 3, ki je doživel kritično varnostno napako – med čelnim trkom se je sprostil zapah voznikovega sedeža. Gre za prvi tovrstni primer od začetka testiranj leta 1997, kar je sprožilo razpravo o verodostojnosti obstoječega sistema ocenjevanja.
Med preskusom čelnega odmika je voznikov sedež zdrsnil s svojega položaja, kar je povzročilo zvijanje konstrukcije sedeža in povečalo tveganje za poškodbe. Kljub temu je potniška celica ostala stabilna, a zaradi premika sedeža je Euro NCAP moral znižati oceno za zaščito spodnjih okončin. Poleg tega je glava preskusne lutke ob trku prebila zračno blazino in zadela volanski obroč, kar je pomenilo zgolj »zadostno« oceno zaščite glave.
MG je napako sprva pripisal napačnemu zapiranju sedežnega mehanizma, vendar je Euro NCAP potrdil, da je bil zapah pred trkom natančno preverjen. Proizvajalec je obljubil, da bo avgusta 2025 v proizvodnjo uvedel prenovljen zapah sedeža, oktobra pa še izboljšano voznikovo zračno blazino. Euro NCAP bo model ponovno testiral, v primeru nadaljnjih težav pa bodo rezultati posredovani evropskemu uradu za homologacijo, ki lahko sproži odpoklic.
Presenetljivo je, da je MG 3 kljub napaki dosegel štiri zvezdice. Razlog tiči v trenutnem načinu ocenjevanja, ki ne predvideva neposrednega kaznovanja posameznih komponentnih odpovedi. Vozilo je prejelo 74 odstotkov za zaščito odraslih potnikov, 74 odstotkov za zaščito otrok, 81 odstotkov za ranljive udeležence v prometu in 69 odstotkov pri asistenčnih sistemih.
Vodja programa Euro NCAP, dr. Aled Williams, je rezultate označil za zelo zaskrbljujoče: »Težko je sprejeti, da je leta 2025 na trgu vozilo z osnovno napako na zapahu sedeža, ki je ključen del sistema za zaščito potnikov. Primer smo že posredovali pristojnim organom.«
Napaka pri MG 3 bo po vsej verjetnosti vplivala na prihodnje protokole Euro NCAP, saj bo organizacija želela bolje kaznovati kritične varnostne pomanjkljivosti, četudi so druge ocene vozila nadpovprečne.
MG 3 je v Evropi na voljo od leta 2024, gre pa za samopolnilni hibrid s 143 kilovati (194 KM), ki tekmuje z modeli, kot so Toyota Yaris Hybrid, Renault Clio, Peugeot 208, Opel Corsa, VW Polo, Škoda Fabia in Hyundai i20.