Euro NCAP: Osem trkov, dve katastrofi

Na novih preizkusnih trkih organizacije Euro NCAP so zaleteli osem vozil. Glavne zvezde, predvsem v negativnem smislu, so bili pickupi. Izstopala sta dva, Nissanova Navara in Isuzujev D-Max.

19. 3. 2008

Pri čelnem trku se je zvila Nissanova karoserija, deli armaturne plošče in stopalke so se premaknili, zategovalniki varnostnih pasov pa se niso odzvali ustrezno. Pri Navari so se pojavile še težave s prepozno aktiviranimi varnostnimi blazinami, zaradi česar je Nissan že začel servisno kampanjo Navar, narejenih med majem 2007 in decembrom 2007.

Navara se je pri bočnem trku sicer izkazala, a le ena osvojena točka pri čelnem trku (ob 16 pri trku s strani) ni prinesla boljšega rezultata kot le prečrtano zvezdico. V času, ko drugi avtomobili kot po tekočem traku osvajajo pet zvezdic, je Navarin rezultat, ki kaže na izpostavljenost smrtnim poškodbam pri trku, šokanten. Nissanov pickup je pri trku s pešcem sicer dobil zve zvezdici in za varnost otrok tri, a je rezultat zasenčila druga katastrofa.

Spet pickup: Isuzujev D-Max je zaradi slabe varnosti oziroma velike izpostavljenosti potnikov usodnim poškodbam pri čelnem trčenju osvojil le dve zvezdici (druga je prečrtana). Varnost otrok je v Isuzuju ocenjena z dvema zvezdicama, varnost pešcev pa le z eno.

Največji dobitnik, kar zadeva dobro ime, je na zadnjih Euro NCAP-ovih trkih postal tretji pickup, Mitsubishijev L200. Japoncu so prisodili za varnost odraslih potnikov štiri, za varnost otrok tri in za varnost pešcev le eno zvezdico. Štiri zvezdice še ne pomenijo, da je L200 neprebojen, saj lahko pri trku z njim po ugotovitvah Euro NCAP-a pride do poškodb nog in prsnega koša.

Suzuki Splash, tesen sorodnik Oplove Agile, je prav tako dobil štiri zvezdice za varnost odraslih potnikov (nevarnost poškodbe kolen) in po tri za varovanje pešcev in otrok.

Po pričakovnajih je petico za varnost odraslih dobil novi Citroën C5. Posebnega presenečenja ni niti pri zelo dobri zaščiti otrok (štiri zvezdice), nekoliko bodeta v oči le dve zvezdici za varnost pešcev.

Renault se ne bo mogel hvaliti s petimi zvezdicami Kangooja glede varnosti odraslih, saj je dobil štiri (tudi za varnost otrok), dve pa za pešce.

BMW-jev X3 s štirimi zvezdicami za varnost vseh potnikov in z le eno za pešce ni navdušil. Euro NCAP je v sporočilu izpostavil težje odpiranje vrat pri stranskem trku in nevarnost, ki jo lahko povročijo deli armaturne plošče.

Zadnji v skupini februarskih ‘zaletavčkov’ je bil mali Daihatsu Terios: 4, 3, 3 je dokaj soliden rezultat. Izpostavili so ukrivljenost spodnjega dela pri čelnem trčenju.

Isuzu D-Max: XX

Daihatsu Terios: XXXX

Mitsubishi L200: XXXX

Citroen C5: XXXXX

Nissan Navara: X

BMW X3: XXXX

Renault Kangoo: XXXX

Suzuki Splash: XXXX