Na ta način bodo skušali proizvajalce prisiliti, da uvedejo nazaj nekaj fizičnih gumbov.
EuroNCAP, vodilna organizacija za testiranje varnosti vozil v Evropi, bo od leta 2026 avtomobilskim proizvajalcem dodeljevala negativne točke za modele, ki ne vključujejo fizičnih gumbov ali stikal za osnovne funkcije. Ta sprememba bi lahko pomenila konec trendu, ko so avtomobili opremljeni le z velikimi zasloni, ki prevzemajo vse kontrole.
Ključne funkcije, kot so smerniki, varnostne utripalke, brisalci, hupa in SOS sistemi, vključno z obveznim sistemom eCall v EU, bodo morale imeti ločene, fizične kontrole. EuroNCAP želi s tem zmanjšati odvisnost od zaslonov na dotik, ki pogosto zahtevajo več voznikove pozornosti in lahko povečajo tveganje za nesreče.
Zadnja leta so proizvajalci avtomobilov množično prehajali na digitalne zaslone, kar jim omogoča znižanje proizvodnih stroškov. Vendar pa EuroNCAP poudarja, da ti zasloni odvračajo pozornost voznikov, kar predstavlja varnostno tveganje. Nova pravila bodo avtomobilske znamke spodbudila k oblikovanju intuitivnih in enostavnih kontrol za osnovne funkcije, ki bodo voznikom omogočale hitrejši in varnejši odziv med vožnjo.
Avtomobili, pri katerih bodo osnovne funkcije, kot so nastavitev smernikov ali aktivacija brisalcev, dostopne izključno prek zaslona, bodo od leta 2026 prejemali nižje ocene na EuroNCAP testih. Ta sprememba naj bi proizvajalce spodbudila, da v svoje modele znova vključijo bolj praktične in uporabnikom prijazne rešitve.
S to odločitvijo želi EuroNCAP izboljšati varnost na cestah, saj fizične kontrole voznikom omogočajo hitrejše in bolj intuitivno upravljanje brez odvračanja pogleda s ceste. Čeprav digitalizacija avtomobilskih notranjosti ostaja priljubljena, bodo spremembe testnih meril prisilile proizvajalce, da ponovno razmislijo o zasnovi svojih avtomobilov.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del