Euro NCAP je objavil rezultate enega največjih letošnjih varnostnih preizkusov. Med 23 novimi modeli jih je kar 18 prejelo najvišjo, petzvezdično oceno. Najbolje so se odrezali Leapmotor B10, Mercedes-Benz CLE Coupé, Hongqi EHS7, Tesla Model Y in Volvo EX90, ki so prepričali z vrhunsko zaščito odraslih in otrok ter naprednimi asistenčnimi sistemi.
Euro NCAP je predstavil najnovejše rezultate obsežnega varnostnega preverjanja, v katerem je letos sodelovalo 23 novih avtomobilov. Gre za enega zadnjih testnih ciklov pred uvedbo strožjih pravil leta 2026. V preizkusu so sodelovali različni avtomobili – od električnih športnih terencev in prestižnih kupejev do kompaktnih modelov, ki jih najpogosteje srečujemo na cestah.
Čeprav največ pozornosti običajno pritegne skupna ocena, se strokovnjaki pri Euro NCAP vse bolj opirajo na odstotne rezultate v posameznih kategorijah, saj ti natančneje pokažejo varnostne razlike med posameznimi modeli. Pri preizkusu ocenjujejo zaščito odraslih in otrok, varnost ranljivih udeležencev ter učinkovitost voznikovih asistenčnih sistemov.
Kar 18 avtomobilov je prejelo najvišjo, petzvezdično oceno, kar potrjuje, da proizvajalci pospešeno vlagajo v celovito varnost.
Najboljši dosežki leta 2025
Tudi v letošnji seriji se je pokazalo, da avtomobili dosegajo najvišje ocene predvsem na področju zaščite odraslih. Deveterica modelov je presegla 90 odstotkov, v ospredju pa so se znašli:
- Leapmotor B10
- Mercedes-Benz CLE Coupé
- Hongqi EHS7
Vsi trije so dosegli 93 odstotkov zaščite odraslih in pet zvezdic v skupni oceni.
Močno zastopan je bil razred srednje velikih SUV-jev, kjer so se pomerili modeli Kia EV5, Nissan Qashqai, Škoda Elroq, Škoda Enyaq, Subaru Solterra, Toyota bZ4X ter prenovljeni Tesla Model Y. Prav Tesla je bila med najbolj izstopajočimi – 91 odstotkov pri zaščiti odraslih, 93 odstotkov pri zaščiti otrok, poleg tega pa visoke ocene v kategoriji varnostnih asistenčnih sistemov.
V segmentu velikih SUV-jev se je Volvo EX90 izkazal kot eden najbolj prepričljivih električnih modelov. Dosegel je 92 odstotkov za zaščito odraslih in 93 odstotkov za zaščito otrok. Pri Euro NCAP so poudarili, da odstranitev serijskega LiDAR-ja v prihodnjih modelih ne bo vplivala na že izmerjeno varnost, saj ta tehnologija ni bila vključena v test.
Odličen rezultat je dosegel tudi Lucid Gravity, ki je pri zaščiti otrok prav tako prejel 93 odstotkov, ter priključno-hibridni MG MGS9 PHEV, oba s petimi zvezdicami. V razredu električnih limuzin je izstopal BYD Seal 6 z 92 odstotki zaščite odraslih. Njegov konkurent, BMW serije 2 Gran Coupé, pa je zaradi nižje ocene zaščite odraslih (78 odstotkov) ostal pri štirih zvezdicah.
Kompaktni modeli in družinska vozila
V kompaktnih razredih je najbolje opravil CUPRA Formentor, ki je prejel 91 odstotkov zaščite odraslih. Volkswagen ID.3 je bil med družinskimi električnimi modeli najbolj prepričljiv pri zaščiti otrok s 87 odstotki.
Pri Volkswagnu sta bila na testu tudi Multivan in Caddy, oba dobra, a ne vrhunska – oba sta prejela štiri zvezdice, predvsem zaradi nekoliko nižjih odstotkov v kategoriji varnostnih asistenčnih funkcij.
Več varnih avtomobilov kot kadarkoli
Kot poudarjajo pri Euro NCAP, je današnja paleta novih avtomobilov izjemno varna, a med modeli vseeno ostajajo občutne razlike. Skupna ocena je priročna, vendar posamične varnostne kategorije najbolj natančno pokažejo, kje posamezen model blesti ali zaostaja.
Dr. Aled Williams, programski direktor Euro NCAP, ob tem svetuje: »Pri nakupu novega avtomobila je smiselno začeti pri številu zvezdic, nato pa pogledati podrobne ocene, saj te razkrijejo, kateremu vozilu dejansko najbolj zaupati.«


