Bodo nova pravila ustavila popolno digitalno preobrazbo kabin? Preveč zaslonov in digitalnih stikal bo slabo vplivalo na to oceno ...

11. 3. 2024 | Gregor Žvab
Deli
Bodo nova pravila ustavila popolno digitalno preobrazbo kabin? Preveč zaslonov in digitalnih stikal bo slabo vplivalo na to oceno ... (foto: Profimedia)
Profimedia

Evropska organizacija EuroNCAP, ki ocenjuje in preizkuša varnost novih avtomobilov, je objavila novo kategorijo, ki bo vplivala na končno varnostno oceno avta – zasloni in število fizičnih gumbov za upravljanje. 

Marsikdo bo res rekel, končno! Ne nazadnje so sodobni avtomobili vse bolj polni zaslonov, občutljivih za dotik, fizični gumbi pa se počasi poslavljajo. Kljub temu so nekateri proizvajalci poslušali svoje stranke in naredili korak nazaj. Sem zagotovo spada Volkswagen, ki je pri prenovljenem Golfu odstranil gumbe, občutljive za dotik, in jih zamenjal s pravimi, fizičnimi. Pohvalno.

Upoštevali bodo le pet funkcij

Trend »zaslonizacije« avtomobilov pa so torej resno vzeli tudi pri EuroNCAP, kjer so napovedali, da bodo, če določene funkcije ne bodo dostopne s fizičnimi stikali, zniževali varnostno oceno avtomobila. Na žalost je tu še en velik - ampak, ki leti na količino in namen teh stikal – EuroNCAP namreč omenja obvezna fizična stikala le za smerokaze, varnostne utripalke, hupo, brisalce in klic v sili. Zanimivo je, da imajo praktično vsi proizvajalci te funkcije pokrite s fizičnimi gumbi. Zakaj potem tak ukrep?

Uroš Modlic

Trend je znan in gre v smeri ...

Najbrž je usmerjen v prihodnost, saj je trend digitalizacije kabine v močnem porastu in se bo najbrž tudi nadaljeval. To pa je treba na neki način omejiti in upajmo, da je to le prvi korak k strožjim predpisom glede ureditve (predvsem) voznikovega delovnega okolja in da bo kmalu dosegel tudi druge sfere kokpita, kot je recimo klimatska naprava ali pa glasnost zvočnega sistema.

Namreč, če gre za upravljanje preko zaslona na dotik, to pobere precej več pozornosti, kot pa gumbi, stikala, ki jih je mogoče občutiti. Da ne omenim sprehajanja po uporabniškem vmesniku in iskanje želenega med vožnjo – to bi lahko enačili tudi z uporabo telefona, če ni celo hujše, saj voznik pogled povsem umakne s ceste.

Uroš Modlic

Vsi seveda niso povsem podlegli

Na srečo vsi proizvajalci (še) niso podlegli temu trendu, tako da v veliko avtomobilih najdemo precej fizičnih gumbov – ampak do kdaj še? No ja, upamo lahko le, da se bo razvoj v tej smeri na neki točki ustavil in morda celo obrnil v prid bolj klasičnega upravljanja. Dokler pa proizvajalci do tega zaključka ne bodo prišli sami, jih bo treba tudi s tovrstnimi ukrepi malce spodbuditi. Novi ukrepi stopijo v veljavo z januarjem 2026.

Preberite še: