Evos – okno v Fordovo prihodnost

Podobno kot pred šestimi leti s študijo Iosis Ford za letošnjo mednarodno avtomobilsko razstavo v Frankfurtu, ki se bo začela čez dva tedna, predstavlja novo študijo Evos, nov korak pri oblikovalskem pristopu, imenovanem Kinetic Design.

31. 8. 2011

Ford Evos - predstavitev

Evos (kot evolucija) pri Fordu razumejo kot nadaljevanje oblikovalske govorice, ki je pri kupcih naletela na precejšnje odobravanje, pri nekaterih tekmecih pa na posnemanje (tako prvi človek oblikovanja pri Fordu, J Mays).

Pri novi stopnji oblikovalskega pristopa so se pri Fordu oblikovnih značilnosti avtomobilov lotili tako, da je oblika postala enostavnejša, hkrati pa so oblikovne smernice prilagodili sodobnim zahtevam: električnemu pogonu, bogati elektronizaciji upravljalskih funkcij in svetovnemu oblikovalskemu okusu, saj je novi Evos najava Fordovih oblikovalskih trendov po vsem svetu, rezultat njihovega poslovnega programa »OneFord«.

Evos je izdelek Fordovega evropskega oblikovalskega oddelka iz Kölna, ki ga vodi Anglež Martin Smith, sicer tudi avtor celotnega oblikovalskega pristopa Kinetic Design. Študija ima zanimive detajle zunanjosti (kupejevski videz in štiri dvižna vrata, ozki žarometi, novo oblikovana trapezoidna maska). Dolga je 4,5 metra, medosna razdalja pa znaša 2,74 m. Izstopa Evosova širina, kar 1,97 metra! Za pogon služi bencinski hibrid, za katerega pa niso objavili nadaljnjih tehničnih podrobnosti.

Evos po besedah vodilnih pri Fordu ne bo uresničen v praksi, bo pa služil kot izhodišče za izdelavo naslednje študije, avtomobila, ki bo najavil nasledstvo Mondea in ga bodo predstavili na januarskem salonu v Detroitu. Od sprejema v javnosti pa bo odvisno, če ne bo nekoliko civiliziran Evos (na primer kot kupe z le dvoje vrati) tvoril osnovo za že dolgo pričakovanega naslednika Forda Caprija. (TP)