Dogaja se nepredstavljivo - to je kitajskim znamkam v EVropi uspelo v prejšnjem mesecu

24. 10. 2025 | Gregor Žvab
Dogaja se nepredstavljivo - to je kitajskim znamkam v EVropi uspelo v prejšnjem mesecu (foto: Janoš Pečnik)
Janoš Pečnik

Kitajske znamke iz meseca v mesec povečujejo svoj tržni delež v Evropi in brez težav premagujejo že uveljavljene proizvajalce.

Kitajski avtomobilski proizvajalci so septembra dosegli rekorden tržni delež v Evropi – 7,4 odstotka, kar je največ doslej. Glavni motor tega vzpona so bili BYD, MG (v lasti koncerna SAIC) in Chery. Še junija je njihov delež znašal 5,5 odstotka, pred letom dni pa komaj 3,3 odstotka.

Po podatkih analitskega podjetja Dataforce, ki spremlja 98 odstotkov prodaje v Evropski uniji, Združenem kraljestvu, na Norveškem, Islandiji in v Švici, so kitajske znamke septembra skupaj prodale 90.571 vozil, kar pomeni 149-odstotno rast glede na leto prej. Evropski trg je v istem obdobju zrasel za 11 odstotkov, na 1.217.123 prodanih avtomobilov.

Dogaja se nepredstavljivo - to je kitajskim znamkam v EVropi uspelo v prejšnjem mesecu
BYD

BYD s hibridnim SUV-jem Seal U prepričal Evropo

Najuspešnejši med kitajskimi proizvajalci je bil BYD, ki je prodal 24.336 vozil, skoraj 20.000 več kot septembra lani. Glavni adut je bil plug-in hibridni SUV Seal U, ki je sam prispeval več kot 11.000 prodanih primerkov.

Tedenski horoskop (27. 10. - 2. 11.): Kdo mora paziti na svoje odzive

Kitajski velikan Chery (z znamkami Chery, Omoda in Jaecoo) je skupno prodal 18.454 vozil, kar je skoraj 16.000 več kot leto prej. Samo SUV Jaecoo 7 je prispeval več kot 9.300 prodaj, model Omoda 5 pa več kot 5.000.

Dogaja se nepredstavljivo - to je kitajskim znamkam v EVropi uspelo v prejšnjem mesecu
omoda

MG ostaja najbolj prodajana kitajska znamka v Evropi

MG sicer ni zabeležil tako eksplozivne rasti kot konkurenca, vendar ostaja najbolj prodajana kitajska znamka v Evropi. Prodaja se je povečala za 77 odstotkov, na 33.536 vozil, pri čemer sta SUV-ja HS in ZS vsak dodala več kot 5.000 prodaj v primerjavi z lanskim septembrom.

Skupaj so BYD, MG in Chery v Evropi septembra prodali kar 83 odstotkov vseh kitajskih vozil – torej 76.346 od skupno 90.571. Na četrtem mestu je bila skupina Geely (z znamkami Geely, Lotus, Lynk & Co, Polestar in Zeekr), ki je povečala prodajo za 36 odstotkov na 7.465 vozil.

MG Cyberster GT
Janoš Pečnik

Evropske carine preusmerile kitajske proizvajalce od električnih k hibridnim vozilom

Dodatne uvozne tarife Evropske unije na kitajske električne avtomobile so povzročile občuten premik v prodajni strukturi. Med desetimi najbolje prodajanimi priključnimi hibridi v Evropi so bili septembra štirje kitajski modeli.

Delež priključnih hibridov (PHEV) med kitajskimi vozili je tako poskočil na 29 odstotkov, medtem ko je bil leto prej le 3 odstotke. Nasprotno je delež popolnoma električnih vozil (BEV) padel s 48 na 32 odstotkov. Hkrati so povečali prodajo klasičnih hibridov (HEV) na 21 odstotkov, medtem ko so bencinski modeli upadli na 16 odstotkov (z 31 odstotkov leto prej).

chery, omoda, španija, prodaja
Profimedia

Kitajci prehitevajo evropske in japonske znamke

Kitajske znamke so s septembrskimi rezultati še dodatno napredovale na lestvici najbolje prodajanih avtomobilskih znamk v Evropi.

  • MG je skočil na 15. mesto, pred Volvo, Nissan, Citroën in Cupro.
  • BYD je dosegel 20. mesto, pred Fiatom.
  • Cheryjeva znamka Jaecoo je bila 27., pred Land Roverjem.
  • Omoda je pristala na 32. mestu, pred Alfa Romeom.
Dogaja se nepredstavljivo - to je kitajskim znamkam v EVropi uspelo v prejšnjem mesecu
BYD

Kitajski vzpon se bo nadaljeval

V prvih devetih mesecih letošnjega leta so kitajske znamke v Evropi skupaj prodale 522.587 vozil, kar je 83 odstotkov več kot lani, njihov tržni delež pa je zrasel na 5,3 odstotka (z 2,9 odstotka).
Najuspešnejši ostaja MG s 225.783 prodanimi vozili (+26 %), sledita BYD s 119.805 vozili (+308 %) in Chery s 73.128 vozili (+862 %).

Če bodo ti trije proizvajalci nadaljevali s takšnim tempom, bi lahko do konca leta skupaj presegli 500.000 prodanih avtomobilov – številko, ki bi še pred nekaj leti veljala za nepredstavljivo za kitajske znamke v Evropi.

Nekdanji Stellantisov šef napoveduje razpad koncerna. Napisal je celo knjigo

Novo na Metroplay: Urban Lutman  iz skupine Batista Cadillac: "Najlepše je, če lahko nekomu pomagaš v težkih trenutkih"