Nekateri proizvajalci že čutijo motnje v dobavni verigi.
V evropski avtomobilski industriji se ponovno bije bitka s časom. Trgovinski spor okoli proizvajalca čipov Nexperia bi lahko v nekaj tednih povzročil resne težave pri dobavi polprevodnikov in s tem ustavil proizvodnjo vozil pri največjih znamkah, kot so BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, Stellantis in Renault.
Iz BMW-ja so potrdili, da se motnje v dobavni verigi že čutijo, vendar proizvodnja za zdaj še poteka po načrtu. “Spremljamo razmere in ocenjujemo tveganja, da bi se lahko pravočasno odzvali,” so sporočili iz podjetja.
Tudi ostali proizvajalci – med njimi Mercedes-Benz, Stellantis, Renault in VW – napovedujejo ukrepe in posebne krizne skupine, ki bi preprečile morebitne prekinitve dobave ključnih komponent.
Nizozemska Nexperia v središču trgovinske vojne
Nexperia, s sedežem na Nizozemskem, velja za enega največjih proizvajalcev osnovnih čipov za avtomobilsko industrijo. Podjetje je v lasti kitajske družbe Wingtech Technology, ki je že na ameriškem črnem seznamu, kar je sprožilo politične napetosti. Nizozemska vlada je zato nedavno prevzela nadzor nad podjetjem z utemeljitvijo, da mora Evropa zaščititi dostop do ključnih tehnologij.
Kitajska je se odzvala s prepovedjo izvoza čipov iz Nexperiinih kitajskih tovarn, kar zdaj neposredno ogroža evropsko avtomobilsko proizvodnjo.
Zaloge se topijo
Po ocenah združenja evropskih avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) naj bi bile zaloge Nexperiinih čipov porabljene v nekaj tednih. Ti čipi so prisotni v skoraj vsakem elektronskem sistemu sodobnega avtomobila, od stikal do volanskih mehanizmov, zato bi njihovo pomanjkanje hitro ustavilo tekoče trakove.
Nexperia medtem išče diplomatske poti za odpravo prepovedi in je že imenovala novega začasnega direktorja.
Tovarne zahtevajo rešitve
Predstavniki avtomobilskih koncernov opozarjajo, da bi lahko dolgotrajna blokada povzročila obsežne motnje v proizvodnji po vsej Evropi. V ACEA so zapisali, da gre za “skupno težavo celotne industrije”, zato pozivajo evropske in kitajske oblasti k hitremu dogovoru.
Če rešitev ne bo kmalu dosežena, bi lahko pomanjkanje čipov znova ohromilo evropske avtomobilske tovarne, podobno kot v času pandemije, ko je več proizvajalcev moralo začasno ustaviti proizvodnjo.