Velik preobrat v prodaji kitajskih avtomobilov v Evropi: prejšnji mesec je bil prav poseben

24. 9. 2025 | Gregor Žvab

Kitajske znamke so na evropskih trgih prodale dvakrat več avtomobilov, kot avgusta lani.

Kitajski proizvajalci avtomobilov so v Evropi avgusta znova poskrbeli za rekord. Prodajo so podvojili v primerjavi z lanskim avgustom, kar je že četrti zaporedni mesec letos, ko je njihov tržni delež presegel 5 odstotkov. Skupno so v Evropski uniji, državah EFTA in Združenem kraljestvu prodali 41.549 vozil, kar pomeni 5,4-odstotni delež evropskega trga, ki je avgusta zrasel za 4,5 odstotka na 769.083 registracij.

Glavni motor rasti so bili priključni hibridi, ki so poskočili kar za 1.271 odstotkov na 10.406 prodanih vozil. Sledili so polni hibridi s 190-odstotno rastjo (7.176 vozil), medtem ko so baterijski električni avtomobili zabeležili 57-odstotno rast na 14.473 enot. Kljub temu so BEV ostali prevladujoča pogonska izbira kitajskih znamk, saj so predstavljali 35 odstotkov njihove prodaje. Lani je bil ta delež 44-odstoten, sprememba pa je neposredno povezana z uvoznimi carinami EU na kitajske električne avtomobile, ki veljajo od novembra 2024.

Velik preobrat v prodaji kitajskih avtomobilov v Evropi: prejšnji mesec je bil prav poseben
BYD

Največjo rast med uveljavljenimi proizvajalci je zabeležil BYD, ki je avgusta povečal prodajo za 230 odstotkov na 10.498 vozil. Pomemben del tega uspeha je prispeval priključni hibrid BYD Seal U, ki je s 3.715 enotami postal najbolje prodajani PHEV kitajskega porekla v Evropi in drugi najbolje prodajani PHEV v celoti, takoj za Volkswagen Tiguanom.

Vinjete: kaj prinaša sprememba in kaj se najbolj splača

MG Motor, ki je del skupine SAIC, je povečal prodajo za 46 odstotkov na 15.627 vozil, predvsem na račun SUV-ja HS, ki je dodal skoraj 3.000 novih registracij. Chery pa je s svojimi podznamkami Omoda in Jaecco vstopil še agresivneje – skupaj so avgusta prodali 7.094 vozil, kar pomeni 471-odstotno rast. Najbolj se je izkazal novi Jaecco 7, ki je sam prispeval okoli 3.500 enot.

Velik preobrat v prodaji kitajskih avtomobilov v Evropi: prejšnji mesec je bil prav poseben
jaecoo

Če pogledamo širše obdobje, so kitajski proizvajalci med januarjem in avgustom prodali 430.650 vozil, kar pomeni 74-odstotno rast glede na enako obdobje lani. Njihov skupni tržni delež se je v osmih mesecih povzpel na 4,9 odstotka, medtem ko je bil lani 2,9 odstotka.

Med posameznimi znamkami vodi MG, ki je letos povečal prodajo za 20 odstotkov na 191.440 vozil in bo septembra najverjetneje presegel mejo 200.000 vozil. BYD sledi z 94.667 prodanimi avtomobili (+287 odstotkov) in bo prav tako že septembra presegel 100.000 enot, medtem ko je Chery z 1.100-odstotno rastjo prišel do 54.674 vozil. Skupno so te tri znamke ustvarile 79 odstotkov vseh kitajskih prodaj v Evropi. Preostanek pripada predvsem Geelyju (40.032), znamki DR (18.439) in še približno dvajsetim manjšim igralcem.

Velik preobrat v prodaji kitajskih avtomobilov v Evropi: prejšnji mesec je bil prav poseben
Matjaž Korošak

Kitajske znamke torej v Evropi ne samo utrjujejo svojo prisotnost, ampak tudi hitro širijo svoj nabor modelov in pogonskih tehnologij. Ob tem pa uvozne dajatve EU na električne avtomobile iz Kitajske očitno preusmerjajo njihovo strategijo – izključno električni modeli izgubljajo primat, medtem ko na pomembnosti pridobivajo hibridi in priključni hibridi.

Priljubljen in dostopen križanec dobiva nov obraz