Evropski kupci vedno bolj posegajo po cenovno ugodnejših avtomobilih.
Renault Clio je z novembrsko prodajo zelo blizu temu, da prevzame naziv najbolje prodajanega avtomobila v Evropi. Po začasnih podatkih analitske hiše Dataforce je bilo prodanih 19.213 vozil, kar pomeni 14-odstotno rast glede na lanski november in dovolj za skok na prvo mesto med vsemi modeli na evropskem trgu.
Če bodo številke potrjene, bo Clio letos že četrtič končal mesec na vrhu prodajnih lestvic, potem ko je bil najuspešnejši že spomladi. S tem se nadaljuje zanimiva izmenjava vodilnega položaja z Dacio Sandero, ki je v letošnjem letu prevladovala v kar petih mesecih, nazadnje oktobra.
Tokrat je Sandero pristal tik za Cliom. Z 18.932 prodanimi primerki je zasedel drugo mesto, a ob tem zabeležil 12-odstotni padec prodaje. Kljub temu ostajata oba modela ključna igralca na evropskem trgu in jasen pokazatelj, kam se trenutno usmerjajo kupci – k cenovno zmernejšim avtomobilom.
Evropski trg se namreč že dalj časa sooča z občutnim zviševanjem cen. Po podatkih Evropske centralne banke so se cene novih avtomobilov od leta 2015 zvišale za četrtino do tretjino, rast pa se nadaljuje tudi letos. V takšnem okolju ni presenetljivo, da modeli z nižjo vstopno ceno beležijo nadpovprečne rezultate. Dacia Sandero, ki pri nas s popusti stane od 11.990 evrov, sodi med najdostopnejše avtomobile v razredu, medtem ko se poslavljajoča se generacija Renaulta Clia, prav tako s popusti, začne pri 14.990 evrih.
Za vodilnima modeloma skupine Renault se je novembra uvrstil Volkswagen T-Roc, ki je prodajo povečal za 4,4 odstotka na 17.064 vozil. Četrto mesto pripada Toyoti Yaris Cross, ki je s 16.934 primerki dosegla 5-odstotno rast. Znotraj Volkswagna pa se nadaljuje padec klasičnih prodajnih stebrov: Golf je s 15.855 vozili izgubil 9,2 odstotka, Tiguan pa je zdrsnil še izraziteje, za 18 odstotkov, na 15.348 prodanih avtomobilov.
Precej manj stabilno sliko kaže Tesla. Model Y je novembra zdrsnil na predvideno 16. mesto, saj se je prodaja zmanjšala za 38 odstotkov, na 10.893 vozil. Kljub temu gre za izboljšanje glede na oktober, ko je model padel daleč izven prve petdeseterice, potem ko je bil septembra še najbolje prodajani avtomobil v Evropi. Nihanja kažejo, da ima Tesla težave z enakomerno prodajo v letošnjem letu.
Bolj spodbudne novice za ameriškega proizvajalca prihajajo z Modelom 3, ki je s 53-odstotno rastjo in 11.296 prodanimi primerki dosegel 13. mesto. Pomembno vlogo pri tem ima nova, cenejša različica, saj je Tesla osnovno ceno znižala za približno 3.000 evrov, na manj kot 37.000 evrov, ob tem pa ohranila doseg in zmogljivosti.
Med ostalimi modeli, ki so novembra izstopali, velja omeniti še Ford Pumo, ki je prodajo povečala za 29 odstotkov na 13.008 vozil, ter Renault 5, katerega prodaja se je več kot podvojila in dosegla 10.255 primerkov. Pri slednjem je treba upoštevati, da je bil lani ob tem času ta povsem električni model šele na začetku prodaje.
V seštevku prvih enajstih mesecev leta Dacia Sandero kljub padcu ostaja skupni prodajni vodja z 225.862 prodanimi vozili. Renault Clio mu sledi z 206.583 primerki, tretje mesto pa pripada Volkswagnu T-Rocu, ki je eden redkih modelov v vrhu, ki letos beleži opazno rast.


