To je najbolje prodajan avtomobil na evropskem trgu. Tudi med elektriko pa je na vrhu "Evropejec"

25. 11. 2025 | Gregor Žvab
To je najbolje prodajan avtomobil na evropskem trgu. Tudi med elektriko pa je na vrhu "Evropejec" (foto: Dacia)
Dacia

Napovedi za prihodnje leto so precej bolj stabilne.

Evropski trg novih avtomobilov je oktobra zabeležil 4,9-odstotno rast, kar kaže na postopno stabilizacijo po nemirni prvi polovici leta, ki so jo zaznamovali trgovinski zapleti in previdne napovedi proizvajalcev. V državah EU, Združenega kraljestva in območja EFTA je bilo registriranih 1.097.663 vozil, kar pomeni skoraj 51 tisoč več kot v enakem obdobju lani. Analitiki rast pripisujejo predvsem t. i. taktičnim registracijam, ki so okrepile predvsem kanale trgovcev, proizvajalcev in rent-a-car podjetij, obenem pa so največji evropski trgi ostali stabilni ali rahlo v plusu.

To je najbolje prodajan avtomobil na evropskem trgu. Tudi med elektriko pa je na vrhu "Evropejec"
BYD

Nemčija je oktobra napredovala za skoraj osem odstotkov, Francija za tri, italijanski trg pa se je obdržal tik pod lansko ravnijo. Posledično je evropski avtomobilski trg v prvih desetih mesecih letošnjega leta znova v rahlem porastu, čeprav je bil do junija še v negativnem območju. Za industrijo, ki je v zadnjih mesecih doživela več opozoril o nižjih dobičkih, je vsak dvig dobrodošel.

Najbolj dinamičen premik pa je opazen pri kitajskih avtomobilskih znamkah, ki v Evropi še naprej pridobivajo kupce in prepoznavnost. Oktobra so skupno prodale skoraj 75 tisoč vozil, kar pomeni podvojitev tržnega deleža v primerjavi z lanskim letom. Med njimi ponovno izstopata MG in BYD. MG je z več kot 23 tisoč prodanimi vozili utrdil položaj najbolje prodajane kitajske znamke, BYD pa je s kar 208-odstotno rastjo poskrbel za največje presenečenje. Priljubljenost modela Seal U, ki je postal tudi najbolje prodajani priključni hibrid oktobra, potrjuje, da Kitajci v Evropi niso več prisotni le na obrobju.

Numerologi in astrologi opozarjajo: današnji dan prinaša preobrat
škoda, elroq
Gregor Žvab

Rast električnega trga je oktobra dodatno spodbudila ponudba novih modelov, zlasti v nižjih in srednjih segmentih. Prodaja električnih vozil je narasla za tretjino, kar je v veliki meri zasluga novih subvencijskih shem in širše evropske ponudbe. Tokrat je vrh povsem spremenjen: Škoda Elroq je postala najbolje prodajani električni avtomobil v Evropi, tik za njo pa se je uvrstil prenovljeni Renault 5. Oba modela sta prehitela Tesla Model Y, ki je po izraziti septembrski prevladi padel na osmo mesto. Tesla sicer že tradicionalno beleži močna nihanja znotraj četrtletij, a oktobrski padec je bil vseeno izrazit – znamka je v segmentu BEV zdrsnila na 13. mesto, za Renaultom, Škodo, Hyundaiem, Volvom in tudi kitajskim BYD-jem.

Medtem ko se električni trg krepi, ostajajo kompaktni SUV-ji najbolj priljubljen evropski avtomobilski razred. Oktobra so prodali več kot 200 tisoč vozil tega segmenta, v veliki meri zaradi prodornih novosti, kot sta Škodin Elroq in prihajajoči Daciin Bigster. Podobno rast beleži tudi segment manjših SUV-jev, kjer so bili med zmagovalci Volkswagen T-Roc, Peugeot 2008 in Toyota Yaris Cross.

Dacia Sandero, Jogger, Logan - prenova
Dacia

Pri posameznih modelih ostaja zgodba oktobra presenetljivo podobna kot lani. Dacia Sandero, eden najdostopnejših novih avtomobilov v Evropi, je ponovno osvojil prvo mesto, čeprav s skoraj osmimi odstotki slabšim rezultatom kot lani. Visoka inflacija in skoraj tretjino višje povprečne cene novih avtomobilov v primerjavi z letom 2015 krepijo povpraševanje po cenovno dostopnejših modelih, kar se pri Sanderu odraža že več let.

Za njim se je uvrstil Volkswagen T-Roc, ki je s 26-odstotno rastjo skočil na drugo mesto, tretje pa je pripadlo Renaultu Cliu, ki tudi ostaja trdno zasidran pri vrhu. Zanimivo je, da sta oba tik pred menjavo generacij, kar očitno blagodejno vpliva na prodajne številke.

To je najbolje prodajan avtomobil na evropskem trgu. Tudi med elektriko pa je na vrhu "Evropejec"
Newspress

Tesla Model Y je v skupnem seštevku oktobra pristal šele na 65. mestu, kar je ena največjih mesečnih korekcij letos, a bo o njegovi usodi 2025 odločal tradicionalno močan zaključek četrtletja. V prvih desetih mesecih ga sicer prehitevajo že številni evropski modeli, a ostaja med najuspešnejšimi električnimi avtomobili na letni ravni.

Kljub številnim izzivom se evropski avtomobilski trg umirja. Rast v zadnjih štirih mesecih zapored in optimistične napovedi za 2026 kažejo, da bi lahko prehod na električno mobilnost, skupaj z novimi vladnimi spodbudami, ustvaril bolj predvidljivo leto. Kitajske znamke se medtem odločno utrjujejo, evropske pa pospešujejo elektrifikacijo – kar pomeni, da bo boj za kupce v prihodnjih letih le še ostrejši.

To je najbolje prodajan avtomobil na evropskem trgu. Tudi med elektriko pa je na vrhu "Evropejec"
Tesla
Izredne razmere v kragujevškem Fiatu, pomoč prihaja z vsega sveta