S prihodom bolj dostopnih električnih avtomobilov se veča tudi prodaja na evropskem trgu.
Evropski avtomobilski trg je septembra zabeležil tretji zaporedni mesec rasti, saj so kupci imeli na voljo vse več cenovno dostopnih elektrificiranih vozil. Po podatkih združenja ACEA se je število novih registracij povečalo za 11 odstotkov, na skupno 1,24 milijona vozil.
Rast prodaje so zabeležili v vseh petih največjih evropskih trgih, pri čemer sta Združeno kraljestvo in Nemčija izstopala s 14- oziroma 13-odstotnim povečanjem.
Električni in priključni hibridi v ofenzivi
Prodaja električnih in priključno-hibridnih vozil se je v primerjavi z lanskim letom povečala za tretjino, predvsem zaradi povečanega povpraševanja po dostopnejših modelih, kot sta Škodin Elroq in Renault 5. Širša ponudba električnih avtomobilov nižjega cenovnega razreda je evropskim proizvajalcem omogočila, da lažje konkurirajo kitajskim znamkam, ki vse hitreje širijo svoj delež na stari celini.
Kljub izboljšanju rezultatov pri prodaji električnih vozil avtomobilska industrija še vedno občuti upočasnjeno rast povpraševanja, predvsem pri dražjih električnih modelih. Volkswagen je denimo začasno ustavil proizvodnjo v eni od nemških tovarn zaradi šibkega zanimanja za Audi Q4 e-tron, medtem ko je Stellantis prav tako zaustavil del proizvodnje v Evropi.
Negotovost glede prepovedi motorjev z notranjim izgorevanjem
Dodatno negotovost ustvarja tudi razprava o prihodnosti načrta Evropske unije za prepoved prodaje novih avtomobilov z motorji z notranjim izgorevanjem po letu 2035. Nemški kancler Friedrich Merz si prizadeva, da bi se ukrepi omilili, potem ko so podjetja, med njimi Bosch, napovedala več deset tisoč odpuščanj. Tudi Francija se je zavzela za večjo »prilagodljivost« pri izvajanju načrta, da bi zaščitila domačo avtomobilsko industrijo.
Rast kljub trgovinskim napetostim
Skupna rast prodaje prinaša nekaj optimizma v času, ko so evropski proizvajalci pod pritiskom ameriških carin in naraščajoče prisotnosti kitajskih znamk, kot je BYD. Povečanje prodaje v Evropi prinaša vsaj kratkoročno olajšanje za znamke, kot so BMW, Volkswagen in Mercedes-Benz, ki se na kitajskem trgu soočajo z močnim cenovnim pritiskom domačih proizvajalcev.
Toda analitiki opozarjajo, da bi lahko bil pozitiven trend kratkega trajanja, saj so evropske avtomobilske družbe vse bolj udeležene v zaostrenih trgovinskih sporih med Zahodom in Kitajsko. Med drugim se industrija sooča s pomanjkanjem polprevodnikov podjetja Nexperia in z omejitvami izvoza redkih zemelj iz Kitajske, kar dodatno povečuje tveganja.
Plug-in hibridi v izjemni rasti, Tesla v upadu
Septembra so se registracije priključno-hibridnih vozil povečale za 62 odstotkov, medtem ko je prodaja popolnoma električnih modelov zrasla za 22 odstotkov. Skupaj sta obe kategoriji predstavljali skoraj tretjino vseh novih registracij v Evropi.
Najuspešnejša proizvajalca v mesecu sta bila Stellantis in Renault, medtem ko je Tesla zabeležila 10-odstotni padec prodaje in dosegla le 3,2-odstotni tržni delež. Na drugi strani je BYD svoje dobave povečal skoraj petkrat, s čimer je dosegel okoli 2-odstotni delež evropskega trga.
S stalno rastjo ponudbe elektrificiranih modelov in postopnim zniževanjem cen bo prihodnjih nekaj mesecev pokazalo, ali se bo evropski trg trajno obrnil v prid elektrifikaciji – ali pa se bo rast ponovno upočasnila zaradi gospodarske negotovosti in političnih trenj.