Vrednost evropskih avtomobilskih proizvajalcev je danes močno padla. Razlog pa ...

3. 2. 2025 | Gregor Žvab
Deli
Vrednost evropskih avtomobilskih proizvajalcev je danes močno padla. Razlog pa ... (foto: Profimedia)
Profimedia

Za zdaj ni videti, da bi se stvari hitro lahko obrnile.

Delnice največjih evropskih avtomobilskih proizvajalcev so v ponedeljek močno padle, potem ko je ameriški predsednik Donald Trump uvedel 25-odstotne carine na uvoz iz Mehike in Kanade ter 10-odstotne dajatve na kitajske izdelke. To je sprožilo skrbi o morebitnih novih carinah na evropski uvoz, kar bi lahko še dodatno prizadelo avtomobilsko industrijo.

Donald Trump Melanija Trump

Donald in Melanija Trump

Profimedia

Stellantis in Volkswagen, ki imata obsežne proizvodne zmogljivosti v Mehiki in sta zato med najbolj izpostavljenimi podjetji, sta zabeležila 6,8- oziroma 5,6-odstotni padec delnic. Volvo je izgubil 6,5 odstotka vrednosti, medtem ko so delnice Mercedes-Benza, BMW-ja in Porscheja padle za med 3,6 in 4,3 odstotka. Francoski proizvajalec avtomobilskih delov Valeo je doživel še večji padec, saj so njegove delnice izgubile 7,4 odstotka vrednosti.

Skupni evropski indeks avtomobilske industrije SXAP je zaradi negotovosti padel za 3,7 odstotka, kar je najnižja raven v več kot dveh tednih in največji padec med vsemi sektorji na STOXX 600, ki je na splošno izgubil 1,4 odstotka vrednosti.

Analitiki opozarjajo, da bi lahko carine na mehiški uvoz bolj prizadele evropske avtomobilske proizvajalce in njihove dobavitelje kot neposredne dajatve na evropsko blago. Po ocenah investicijske banke Stifel bi lahko carine vplivale na približno 8 milijard evrov prihodkov Volkswagna in kar 16 milijard evrov prihodkov Stellantisa. Skupni učinek carin bi lahko dosegel 12 odstotkov Volkswagnovega poslovnega dobička v letu 2025 in kar 40 odstotkov pri Stellantisu.

Vrednost evropskih avtomobilskih proizvajalcev je danes močno padla. Razlog pa ...
Stellantis

Volkswagen je že sporočil, da računa na pogovore, s katerimi bi se izognili trgovinskemu sporu. Analitiki banke JPMorgan pa napovedujejo, da bodo podjetja v tem tednu skušala prepričati ameriško vlado z zavezami glede ustvarjanja delovnih mest in proizvodnje vozil v ZDA, namesto v Mehiki in Kanadi.

Nova ameriška carinska politika bo stopila v veljavo 4. februarja ob 06:01 po srednjeevropskem času, kar pomeni, da se evropska avtomobilska industrija sooča z novim izzivom, ki bi lahko vplival na njeno globalno konkurenčnost.

Kjer je dim je tudi ogenj: Kitajci “kandidirajo” za Volkswagnove tovarne!

Novo na Metroplay: Pižama in strokovnjakinja za prehrano Lana Trampuš razbijata mite o proteinih | Več vem, bolje jem