Oblikoval je Porscheje in Lamborghinije, zdaj pa so ga k sebi zvabili Kitajci. To so avtomobili, ki bodo prihajali izpod njegovih rok

5. 9. 2025 | Gregor Žvab
Oblikoval je Porscheje in Lamborghinije, zdaj pa so ga k sebi zvabili Kitajci. To so avtomobili, ki bodo prihajali izpod njegovih rok (foto: Lamborghini)
Lamborghini

Njegov zadnji izdelek je Lamborghini Temerario, sodeloval pa je tudi pri oblikovanju Porscheja Taycana. To je zanimivo predvsem zaradi dejstva, da se je prvi model Xiaomija, kamor naj bi Fabian Schmölz prestopil, močno zgledoval po prvem Porschejevem električarju.

Po poročanju kitajskega medija Sanyan Tech je Fabian Schmölz, nekdanji vodja zunanjega oblikovanja pri Lamborghiniju, okrepil ekipo Xiaomi Auto, kjer bo prevzel položaj vodje zunanjega oblikovanja za evropski oddelek podjetja.

Schmölz je pri Lamborghiniju pustil močan pečat z oblikovanjem modela Temerario. Pred tem je deloval pri Porscheju, kjer je sodeloval pri razvoju modela 718 Boxster, koncepta Vision GT ter prototipa Mission E, ki je kasneje postal Taycan. Njegov prihod k Xiaomiju tako pomeni pomembno okrepitev za znamko, ki si želi okrepiti svoj ugled na področju oblikovanja.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jean-Arthur Madelaine (@jeanarthurmadelaine)

Xiaomi Auto je s svojima prvencema, modeloma SU7 in YU7, že pritegnil veliko pozornosti javnosti, a tudi sprožil številne razprave. Na spletu se pojavljajo šaljive primerjave, saj nekateri ljubitelji avtomobilov menijo, da SU7 močno spominja na Porsche Taycan, YU7 pa na Ferrari Purosangue. Tako so se že prijeli vzdevki »Mi-sche« (Xiaomi–Porsche)in »Fe-rami« (Ferrari–Xiaomi).

Po testiranju v Sloveniji: podjetje po vsem svetu odpoklicalo svoje dude

Na te komentarje se je že odzval Li Tianyuan, generalni direktor industrijskega oblikovanja pri Xiaomi Auto, ki je poudaril, da znamka gradi na konceptu »čustvene vrednosti«. Po njegovih besedah se tehnične lastnosti lahko primerjajo med različnimi proizvajalci, čustvena izkušnja pa je nekaj, kar je edinstveno. Oblikovanje pri Xiaomiju temelji na znanstvenosti, skladnosti z naravnimi zakoni in intuitivnosti.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Fabian Schmölz (@eat_draw_love_)

Li obenem izpostavlja, da imajo kitajski oblikovalci pri razvoju električnih vozil prednost, saj niso obremenjeni z dolgo tradicijo industrije z motorji z notranjim zgorevanjem. To jim omogoča t. i. »prehitevanje v ovinkih« in več svobode pri ustvarjanju. Xiaomi Auto pri oblikovanju tako ne zasleduje le praktičnih potreb uporabnikov, temveč želi vzbuditi tudi čustveno povezanost ter izraziti vrednote in osebnost znamke.

Nova kadrovska okrepitev, kot poroča Sanyan Tech, hkrati nakazuje, da se Xiaomi Auto aktivno pripravlja na širitev na tuje trge, pri čemer bo Evropa očitno imela ključno vlogo.

Italijanska pošast z več kot 1000 konjskimi močmi na slovenskih “tablicah”. Le kdo je srečnež … (FOTO)