Vozili smo: Na prvi pogled morda malo novega, toda pod črto je nadgradnja obetavna!

17. 2. 2024 | Gregor Žvab
Deli

Modela Scala in Kamiq v Škodini ponudbi spadata med manjše avtomobile, posledično pa tudi cenješe in (tudi zato) zelo priljubljene. Tu prednjači predvsem mali mestni SUV, Kamiq.

To seveda tudi sovpada z dejstvom, da je SUV segment v lanskem letu presegel 50 odstotkov vseh prodanih avtomobilov v Evropi, njegove pomembnosti pa se dobro zavedajo tudi pri Škodi. Za to so prenovo Kamiqa skrbno premislili in ga, na nek način, tudi na novo umestili. Glede na pomembnost obeh avtomobilov me je zanimalo, kako se ti drobni popravki obnesejo v praksi. In ugotovitev? Morda so res drobni, a so hkrati tudi zelo pomembni.

Gregor Žvab, Škoda

O optičnih in tehničnih spremembah sem sicer pisal že pred dnevi (več na tej povezavi), ko je Škoda objavila napoved obeh prenovljenih modelov. Glede na evolucijo obeh modelov so osvežitve prinesle svežino in aktualizacijo, sploh z vidika digitalizacije, oblikovalskih prijemov, nekoliko manj pa na področju pogona.

Motorji - malo novega, nekaj pa vendarle

Motorna paleta je bila namreč že v osnovi učinkovita, s posodobitvijo pa je postala še bolj, najbolj priljubljen 1.0 TSI motor pa je dobil nekaj dodatne moči, ki se v praksi zelo pozna. Konkretno pri Scali se takoj občuti več živahnosti in odzivnosti, tudi "autobahn" brez omejitve pa je pokazal, da je s 85 kilovati (115 konjskimi močmi) Scala glede na številke pravzprav kar potenten avto.

Pa ne samo zaradi motorja. Na avtocesti je avto stabilen, dejansko hitrost pa zelo dobro skriva. Podvozje je nekoliko bolj čvrsto, kot bi pričakoval, a se po celodnevnem druženju vseeno ni izkazalo za naporno. Ampak kot rečeno, na tem področjunič zares novega. Tudi zavite ceste hribovite okolice reke Ren so pokazale, da je Scala s svojim dokaj nizkim težiščem lahko zelo zabaven avto. Dober povraten odziv volanskega mehanizma, že omenjeno čvrsto podvozje, športni sedeži Monte Carlo paketa in odličen, športen volanski obroč kaj hitro privabijo nasmeh na obraz. Skriva pa Scala še nekaj ...

Gregor Žvab, Škoda

Prostornost in uporabnost - v ospredju dodane vrednosti

In ravno ta nekaj je tisto, kar me čudi, da ta modela pri ne dosega bolj resnih prodajnih števik - prostornost in uporabnost. Kar nekaj časa je namreč že minilo od mojega zadnjega druženja s Škodo Scalo, tako da sem malo že pozabil, kako zelo prostoren je ta avto (glede na zunanje dimenzije - pa čeprav je daleč od tega, da bi bila majhna). V Škodini ponudbi se namreč uvršča med Fabio in Octavio, že samo podatek, da v prtljažniku skriva kar 467 litrov prostora pa pove dovolj. In to je ena največjih prednosti Scale pred Kamiqom (in tudi konkurenco).

Že na začetku sem omenil, da je Kamiq, glede na prodajne številke, za Škodo precej bolj pomemben, a avtomobila sta si v praksi precej bolj podobna, kot kažejo prodajne številke. Zato spodaj zapisano velja za oba.

Osvežitev tudi v notranjosti

V notranjosti sta bila namreč deležna praktično enake prenove. Osem palčni zaslon že serijsko nadomešča klasične merilnike, posodobljeni so materiali, nekoliko bolj pa je razširjena tudi digitalizacija. Slednja je, na srečo, Kamiqa in Scalo zadela v mejah normale, tako da je večina analognih gumbov obdržala svojo funkcijo in mesto v kabini. Da, tudi tisti za upravljanje klimatske naprave. Novi materiali še izboljšajo sam občutek, saj delujejo zelo kvalitetno in trpežno, pri Škodi pa so še posebej poudarili dejstvo, da so v veliki meri izdelani iz recikliranih, trajnostnih materialov.

Gregor Žvab, Škoda

Dobrodošla pridobitev, ki pa ni edina. Oba modela sta namreč sedaj na voljo tudi z virtualnim pedalom za električno odpiranje prtljažnega prostora, ter različnimi rešitvami iz programa »Simply Clever«, ki med drugim prinašajo tudi dodaten predal za zadnjo klop, težko pričakovani nosilec za tablične računalnike za športne sedeže (Monte Carlo) in druge.

Gregor Žvab, Škoda

Cel kup drobnih sprememb pomeni na koncu več in bolje

Škodi Scala in Kamiq sta s prenovo pridobili več, kot pa to izgleda na prvi pogled. Kamiq je sedaj optično »močnejši« (menda so ga po izgledu želeli približati športnim terencem), medtem ko Scala z novimi odbijači ter masko in žarometi izžareva športnost, ki se dejansko dobro prenaša tudi na cesto. Če postavim oba bok ob bok je jasno, da si bosta s to prenovo precej podaljšala življenjsko dobo, predvsem Scala pa bi znala na ta račun pridobiti kar nekaj novih kupcev. 

Gregor Žvab, Škoda

Slednji pa bodo morali za osnovno Scalo, paketu opreme se po novem reče Essential, odšteti vsaj 18.491 evrov, z opremo Selection pa velja skoraj dva tisočaka več. Najbrž najbolj prodajana bo Scala Selection 1.0 TSI (85 klilovatov) z ročnim menjalnikom, ki stane 21.170 evrov. 

Kamiq je sicer nekoliko dražji, saj se začne pri 19.434 evrih, Selection 1.0 TSI (85 kilovatov) z ročnim menjalnikom, pa je na voljo za 22.534 evrov naprej. Različica Monte Carlo se pri Scali začne pri 24.534, pri Kamiqu pa pri 25.487 evrih. V Slovenijo prideta marca letos.

Preberite še:

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del